Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Marcel Lagerberg

Marcel Lagerberg

gedreven en resultaatgerichte proces- en projectmanager

Personalia

Leeftijd
54 jaar

Video

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Sinds 2001 ben ik mij steeds verder gaan specialiseren in het verbeteren van backoffice processen, specifiek gericht op klantcontact, HR, facilitair en logistiek. Als manager ben ik in staat om in korte tijd processen inzichtelijk te maken en daar waar nodig de processen verder te optimaliseren. Of het bij het optimaliseren van de processen nu gaat om herstructurering, professionalisering of een reorganisatie, mijn doel is om een afdeling of organisatie efficiënter en effectiever te laten werken.
Ik ben dan ook geïnteresseerd in veranderings- en ontwikkelingstrajecten voornamelijk op het gebied van proces- en bedrijfsmanagement, waarbij mensen te allen tijden voor processen gaan.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Sinds 2001 ben ik mij steeds verder gaan specialiseren in het verbeteren van backoffice processen, specifiek gericht op klantcontact, HR, facilitair en logistiek. Als manager ben ik in staat om in korte tijd processen inzichtelijk te maken en daar waar nodig de processen verder te optimaliseren. Of het bij het optimaliseren van de processen nu gaat om herstructurering, professionalisering of een reorganisatie, mijn doel is om een afdeling of organisatie efficiënter en effectiever te laten werken.
Ik ben dan ook geïnteresseerd in veranderings- en ontwikkelingstrajecten voornamelijk op het gebied van proces- en bedrijfsmanagement, waarbij mensen te allen tijden voor processen gaan.

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • intercedent
Sector(en):
  • Overheid
Carrièreniveau:
  • Senior management
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

Augustus 2013 – Augustus 2014 Ipse de Bruggen, manager servicecentrum personeel
• Leidinggeven aan en eindverantwoordelijk voor de administratieve onderdelen binnen de HR organisatie van Ipse de Bruggen te weten: contactcenter en het administratieve backoffice voor de aandachtsgebieden bedrijfsgezondheid, opleiden, werving, arbeids-juridisch, FWG advies. Daarmee indirect verantwoordelijk voor 45 medewerkers.
• Live gang begeleid van de nieuwe afdeling Servicecentrum Personeel.
• Zorggedragen voor het functioneel en technisch inrichten van de frontoffice, daarbij zijn de medewerkers getraind en is de afdeling operationeel gemaakt met passende technische functionaliteiten, zoals de inrichting van de telefooncentrale, e-hrm- en ticketsysteem.
• Een uitgewerkt, en goedgekeurd, projectplan opgeleverd voor het digitaliseren van de +/- 6000 personeels- en salarisdossiers.

Februari 2012 – Februari 2013 PrizeWize, manager operations
• Leidinggeven aan en eindverantwoordelijk voor de leiding van de ondersteunende afdelingen te weten: contactcenter (front- en backoffice), personeelszaken, facilitair en systeembeheer. Daarmee indirect verantwoordelijk voor 25- 50 medewerkers.
• De frontoffice geprofessionaliseerd door medewerkers te trainen op onder andere telefoontechnieken en klantvriendelijkheid.
• Vanuit mijn HR verantwoordelijkheid zijn de personeelsdossiers up-to-date gemaakt. Verschillende medewerkers geworven en geselecteerd voor verschillende afdelingen en zo ook uiteindelijk de HR functie ingericht.
• Vanuit mijn facilitaire verantwoordelijkheid processen geïmplementeerd voor inkoop, catering, schoonmaak en ICT.
• RI&E uitgevoerd en BHV ingevoerd in de organisatie.

December 2010 - December 2011 Yiggers Nederland, manager operations
• Leidinggeven aan en eindverantwoordelijk voor de totale en directe leiding van alle ondersteunende afdelingen te weten: contactcenter (front- en backoffice), personeelszaken en werving & selectie, interne communicatie, facilitair en systeembeheer. Daarmee indirect verantwoordelijk voor 30 medewerkers.
• Herstructureren en reorganiseren van alle ondersteunende afdelingen.
• Met het MT nieuwe strategie bepalen en het maken van beleids- en afdelingsplannen.
• Begeleiden en coachen van de leidinggevenden van de ondersteunende afdelingen.

September 2009- December 2010 Jadim Medihands, manager operations
• Leidinggeven aan en eindverantwoordelijk voor de totale en directe leiding van alle ondersteunende afdelingen te weten: servicedesk (front- en backoffice), personeelszaken & recruitment, salarisadministratie, ICT en (management) verpleegkundigen. Daarmee indirect verantwoordelijk voor de pool van ± 130 verpleegkundigen.
• Verantwoordelijk voor de totale voorbereiding en uitvoering van de verhuizing van Jadim Medihands van Haarlem naar Houten. De eerste prioriteit hierbij was de werving en selectie van nieuwe medewerkers ter uitbreiding van de capaciteit en vervanging van medewerkers die niet zijn meegegaan met de verhuizing.
• In samenwerking met het MT nieuwe strategie bepalen en het maken van beleids- en afdelingsplannen.
• Begeleiden en coachen van de leidinggevenden van de ondersteunende afdelingen.

Juni 2007- September 2009 ResMed Nederland, manager operations
• Leidinggeven aan en eindverantwoordelijk voor de volgende ondersteunende afdelingen: klantenservice, personeelszaken, logistiek, ICT, financiën en homecare consultants.
• Herstructureren/reorganiseren van alle ondersteunende afdelingen.
• Voorbereidende werkzaamheden uitgevoerd rondom ISO certificering.
• Werven en selecteren van nieuwe medewerkers.
• Begeleiden van outplacement trajecten.
• Lid van de European HR Counsel: bepalen van strategieën en opstellen van beleidsplannen voor de Europese vestigingen van ResMed.
• Verantwoordelijk voor de afhandeling van de sluiting van de Nederlandse vestiging van ResMed: begeleiden van medewerkers tijdens de ontslagprocedure, afhandelen facilitaire zaken m.b.t. sluiten en opleveren kantoorpand.

1999- 2007 Unicef Nederland, manager contactcenter
• Leidinggeven aan en eindverantwoordelijk voor het contactcenter (front- en backoffice) indirect verantwoordelijk voor 12 medewerkers.
• Schrijven en uitvoeren van beleids- en jaarplannen ter professionalisering van het contactcenter.
• Uitvoeren en begeleiden van de fusie van de afdelingen order- & giftenadministratie en de telefonische afdeling naar de afdeling Service & Informatie welke verantwoordelijk is voor het totale klantencontact binnen Unicef Nederland (voorlichting en fondswerving).
• Initiëren, uitvoeren en begeleiden van de uitbesteding aan derden van de afdeling Service & Informatie. Hiermee heeft deze afdeling een interne leveranciersfunctie gekregen met als kern het inkopen van diensten op het gebied van de afhandeling van klantencontacten. Deze inkoop viel eveneens onder mijn verantwoordelijkheid.
• Verantwoordelijk voor het personeelsbeleid: werving & selectie, training, coaching, begeleiding en functionerings- & beoordelingsgesprekken voeren. Dit alles ter bevordering van de persoonlijke groei en ontwikkeling van de medewerkers.

2001 – 2004 Unicef Nederland, projectmanager (deze functie vervulde ik naast mijn functie als manager contactcenter)
Unicef Nederland is in 2000 gestart om de organisatie om te vormen van een project gerichte organisatie naar een proces gerichte organisatie. Naast mijn functie als Manager Contactcenter was ik gedurende dit interne verandertraject eveneens Projectmanager.
• Projectmanager interne veranderingstrajecten, in deze rol was ik spil tussen consultant, MT en de organisatie.
• Verantwoordelijk voor het maken van de vertaalslag van alle projectdocumenten naar verschillende niveaus binnen de organisatie.
• Faciliteren van de projectvergaderingen.
• Verantwoordelijk voor alle interne communicatie.
• Verantwoordelijk voor de kwaliteitsbewaking met als doel het project zo efficiënt en effectief mogelijk te laten verlopen.

1997 - 1999 Intrum Justitia, manager callcenter
• Medeverantwoordelijk voor de totale opzet, inrichting en implementatie van het callcenter.
• Eindverantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van het callcenter (16 medewerkers).
• Eindverantwoordelijk voor het maken en uitvoeren van het afdelings- en personeelsbeleid.
• Schrijven en uitvoeren van jaar- en beleidsplannen.
• Werven, selecteren, trainen, coachen en begeleiden van medewerkers.

1991 – 1997 Centraal Bureau voor de Tuinbouwveilingen (tegenwoordig Greenery), debiteurenbewaker
• Mede verantwoordelijk voor het betaalbaar gesteld krijgen van alle aankopen die worden gedaan door groente- en fruithandelaren die hun producten kunnen kopen op een van de Nederlandse groente- en fruitveilingen.

Opleidingen

OPLEIDINGEN
2010 HBO bedrijfskundig HRM- module Leiderschap en personeelsontwikkeling
2009 HBO Coaching- module Persoonlijke groei en zelfinzicht
2006 HBO bedrijfskunde- module Bedrijfskundige processen
1997 Middle Managementopleiding
1989 MMO (niet afgerond)
1987 MAVO

CURSUSSEN
2005-2008 Leadership Development Suite (opleiding in het ResMed learningcenter: o.a. situational leadership, high performance team training, MBTI, coaching), finance for non-financials
1999-2005 Diverse in-company management trainingen (o.a. timemanagement, beoordelings- functioneringsgesprekken, coachend leidinggeven)
2002-2004 Coaching traject in het kader van persoonlijke ontwikkeling

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Lezen, theater, muziek, koken

Werkgebied

  • Den Haag 50km
Talentcard®