• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:

Persoonlijk


Vrijetijdsbesteding Atletiek, fitnessen, skiën, watersport, motorrijden, muziek luisteren, films kijken, secretaris van Atletiekvereniging Waterweg Maassluis, secretaris van charitatieve instelling…

Persoonlijk

Vrijetijdsbesteding

Atletiek, fitnessen, skiën, watersport, motorrijden, muziek luisteren, films kijken, secretaris van Atletiekvereniging Waterweg Maassluis, secretaris van charitatieve instelling O.P.A.

Lees meer
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

Werkervaring

1979-1989 :Administratief medewerker / Assistent Hoofd Boekhouding bij Woningbouwvereniging "Onze Woongemeenschap" te Rotterdam. Functieomschrijving: Het verzorgen van de grootboekadministratie van deze vereniging alsmede het voeren van de administratie van de Stichting "Onze Woongemeenschap" en tien verenigingen van eigenaren. In 1988 verantwoordelijk voor het opzetten van het project Maatschappelijk Gebonden Eigendom in Rotterdam.
Tot mijn taken behoorden tevens het opstellen en presenteren van (meerjaren-)begrotingen en jaarrekeningen.

1989-1991 :Hoofd Administratie en Personeelszaken bij een export- en importbedrijf van snijbloemen en planten Teamwork International B.V. Gedurende 1989-1994 is het bedrijf in binnen- en buitenland sterk gegroeid (300 werknemers).

1991-1996 :Gedurende deze groei heb ik sinds 1991 als Financieel Manager mijn bijdrage mogen leveren in de vorm van het oprichten van diverse B.V.'s, UK-ltd's, US-inc's en het detacheren van Nederlandse Managers naar buitenlandse dochterondernemingen alsmede het opzetten, de begeleiding en kwaliteitszorg van de administratieve organisatie en interne organisatie, payroll etc. volgens de lokaal wettelijke voorschriften. Daarnaast was ik namens het Nederlandse moederbedrijf verantwoordelijk voor de periodieke financiële rapportages (incl. consolidaties) van deze dochterondernemingen alsmede de volledige belastingaangifte-problematiek.

1996-2005 :Manager Fin. Econ. Zaken bij Stichting BGZ Wegvervoer een branche-organisatie voor het Beroepsgoederenvervoer over de weg. In 1993 is tevens de Stichting Reïntegratiecentrum Wegvervoer opgericht waarvan de gehele administratie door BGZ Wegvervoer werd uitgevoerd. Vanaf 1996 tevens lid van het Managementteam en vanaf 1 november 2004 als waarnemend directeur.

2005-2014 :Financieel Manager bij MKB benefits Nederland / VerzuimVitaal B.V., MKB benefits Sociale Zekerheid B.V. en MKB benefits Nederland Holding B.V.
Taken en verantwoordelijkheden



Management:

- Mede verantwoordelijk voor strategische heroriëntaties
- Beschrijving bedrijfsprocessen (AO/IB)
- Idem voor Interne organisatie en kwaliteitszorg
(ISO-certificering)
- Idem voor strategische relaties
- Idem voor Informatie Memorandum
- Aandeelhoudersadministratie

Administratief / Financieel:

- Periodiek (financiële) en ad-hoc
managementrapportages
- Liquiditeitsprognoses
- Budgetoverzichten en analyses afwijkingen
- Statistische overzichten
- Begrotingen
- Jaarrekening (enkelvoudig en geconsolideerd)
- Aangiften omzetbelasting / loonheffing
- Verplichtingadministratie
- Debiteuren / Crediteurenadministratie
- Administratieve automatiseringsprocessen
- Bewaking kwaliteit -en efficiency van processen

Commercieel:

- Calculatie kostprijzen en tarieven
- Contractenadministratie en ledenadministratie
- Kwaliteitszorg (w.o. klachten, dispuutafhandeling)


Personeel:

- Werving en selectie
- Aanname, voortgang, beoordeling &
ontwikkeling/ontplooiing
- Reorganisatie uitvoeren, sociaal plannen opzetten
- Personeelsadministratie
- Loonadministratie
- Verzuimadministratie
- Pensioenadministratie
- Personeelsreglement

Contacten extern:

- Accountants
- Belasting (-adviseurs)
- Pensioenorganisatie
- Notaris
- Verzekeringsmaatschappijen
- Banken
- Aandeelhouders

Bijzondere neventaken (al plaatsgevonden)
Vereffenaar ten behoeve van:

- Stichting Sectorraad Vervoer KPN
- Stichting Sectorraad Vervoer NS
- Stichting Sectorraad Vervoer Burgerluchtvaart
- Stichting Sectorraad Vervoer over de Weg
- Stichting Secretariaat Sectorraden Vervoer

Werkervaring

Werkervaring

1979-1989 :Administratief medewerker / Assistent Hoofd Boekhouding bij Woningbouwvereniging "Onze Woongemeenschap" te Rotterdam. Functieomschrijving: Het verzorgen van de grootboekadministratie van deze vereniging alsmede het voeren van de administratie van de Stichting "Onze Woongemeenschap" en tien verenigingen van eigenaren. In 1988 verantwoordelijk voor het opzetten van het project Maatschappelijk Gebonden Eigendom in Rotterdam.
Tot mijn taken behoorden tevens het opstellen en presenteren van (meerjaren-)begrotingen en jaarrekeningen.

1989-1991 :Hoofd Administratie en Personeelszaken bij een export- en importbedrijf van snijbloemen en planten Teamwork International B.V. Gedurende 1989-1994 is het bedrijf in binnen- en buitenland sterk gegroeid (300 werknemers).

1991-1996 :Gedurende deze groei heb ik sinds 1991 als Financieel Manager mijn bijdrage mogen leveren in de vorm van het oprichten van diverse B.V.'s, UK-ltd's, US-inc's en het detacheren van Nederlandse Managers naar buitenlandse dochterondernemingen alsmede het opzetten, de begeleiding en kwaliteitszorg van de administratieve organisatie en interne organisatie, payroll etc. volgens de lokaal wettelijke voorschriften. Daarnaast was ik namens het Nederlandse moederbedrijf verantwoordelijk voor de periodieke financiële rapportages (incl. consolidaties) van deze dochterondernemingen alsmede de volledige belastingaangifte-problematiek.

1996-2005 :Manager Fin. Econ. Zaken bij Stichting BGZ Wegvervoer een branche-organisatie voor het Beroepsgoederenvervoer over de weg. In 1993 is tevens de Stichting Reïntegratiecentrum Wegvervoer opgericht waarvan de gehele administratie door BGZ Wegvervoer werd uitgevoerd. Vanaf 1996 tevens lid van het Managementteam en vanaf 1 november 2004 als waarnemend directeur.

2005-2014 :Financieel Manager bij MKB benefits Nederland / VerzuimVitaal B.V., MKB benefits Sociale Zekerheid B.V. en MKB benefits Nederland Holding B.V.
Taken en verantwoordelijkheden



Management:

- Mede verantwoordelijk voor strategische heroriëntaties
- Beschrijving bedrijfsprocessen (AO/IB)
- Idem voor Interne organisatie en kwaliteitszorg
(ISO-certificering)
- Idem voor strategische relaties
- Idem voor Informatie Memorandum
- Aandeelhoudersadministratie

Administratief / Financieel:

- Periodiek (financiële) en ad-hoc
managementrapportages
- Liquiditeitsprognoses
- Budgetoverzichten en analyses afwijkingen
- Statistische overzichten
- Begrotingen
- Jaarrekening (enkelvoudig en geconsolideerd)
- Aangiften omzetbelasting / loonheffing
- Verplichtingadministratie
- Debiteuren / Crediteurenadministratie
- Administratieve automatiseringsprocessen
- Bewaking kwaliteit -en efficiency van processen

Commercieel:

- Calculatie kostprijzen en tarieven
- Contractenadministratie en ledenadministratie
- Kwaliteitszorg (w.o. klachten, dispuutafhandeling)


Personeel:

- Werving en selectie
- Aanname, voortgang, beoordeling &
ontwikkeling/ontplooiing
- Reorganisatie uitvoeren, sociaal plannen opzetten
- Personeelsadministratie
- Loonadministratie
- Verzuimadministratie
- Pensioenadministratie
- Personeelsreglement

Contacten extern:

- Accountants
- Belasting (-adviseurs)
- Pensioenorganisatie
- Notaris
- Verzekeringsmaatschappijen
- Banken
- Aandeelhouders

Bijzondere neventaken (al plaatsgevonden)
Vereffenaar ten behoeve van:

- Stichting Sectorraad Vervoer KPN
- Stichting Sectorraad Vervoer NS
- Stichting Sectorraad Vervoer Burgerluchtvaart
- Stichting Sectorraad Vervoer over de Weg
- Stichting Secretariaat Sectorraden Vervoer

Lees meer

Opleiding

H.A.V.O.
- Boekhouden M.O.
- SPD 1 en 2
- Accountant Adm. consulent
- NCCW-Bedrijfsadministratie
- Managementcursussen (oa Strategisch Management en Organisatie)
- Cursus Verandermanagement
- Cursus Vergadertechnieken
- Cursus Communicatie & stressbestendig functioneren
- Cursus Beïnvloedingsvaardigheden
- Cursus NCCW-Automatisering
- Cursus SAW-Lotus 1-2-3
- Cursus Loon/Salarisadministratie
- Cursus Functionerings –en beoordelingsgesprekken
- Cursus Microsoft Office (Word, Excel)
- Ervaring en cursus Queen / King / Exact / Accountview / Twinfield
- Opleiding Grip op Verzuim en Soc. Zekerheid
- Vakbijeenkomsten/training op arbogebied

Opleiding

H.A.V.O.
- Boekhouden M.O.
- SPD 1 en 2
- Accountant Adm. consulent
- NCCW-Bedrijfsadministratie
- Managementcursussen (oa Strategisch Management en Organisatie)
- Cursus Verandermanagement
- Cursus Vergadertechnieken
- Cursus Communicatie & stressbestendig functioneren
- Cursus Beïnvloedingsvaardigheden
- Cursus NCCW-Automatisering
- Cursus SAW-Lotus 1-2-3
- Cursus Loon/Salarisadministratie
- Cursus Functionerings –en beoordelingsgesprekken
- Cursus Microsoft Office (Word, Excel)
- Ervaring en cursus Queen / King / Exact / Accountview / Twinfield
- Opleiding Grip op Verzuim en Soc. Zekerheid
- Vakbijeenkomsten/training op arbogebied

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    A - Motor, B - Personenauto, E - Aanhanger

  • Talenkennis (spreken)

    Nederlands (Uitstekend), Duits (Goed), Engels (Goed)

  • Talenkennis (schrijven)

    Nederlands (Uitstekend)

Mijn actuele situatie

  • Functie: Administrateur, Hoofd Administratie, Salarisadministrateur
  • Sector: Zakelijke Dienstverlening
  • Carrièreniveau: Leidinggevend
  • Beschikbaar vanaf: Per direct

Ik ben op zoek naar

  • Situatie: Werkzoekend
  • Functie: Administrateur, Hoofd Administratie, Salarisadministrateur
  • Sector: Zakelijke Dienstverlening
  • Dienstverband: Vast
  • Salaris: Nader overeen te komen
  • Aantal uren: 24-32 uur, 32-40 uur

Mijn werkgebieden

Mijn documenten