• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:

Persoonlijk


Facility Management is mijn passie. Als een spin in het web hou ik graag de facilitaire touwtjes in handen. Door te onderzoeken, initiëren, inrichten en creëren van facilitaire producten en…

Persoonlijk

Facility Management is mijn passie. Als een spin in het web hou ik graag de facilitaire touwtjes in handen. Door te onderzoeken, initiëren, inrichten en creëren van facilitaire producten en diensten, kan ik de dienstverlening waar de organisatie behoefte aan heeft leveren, zodat deze zich volledig kan richten op de core business. Mijn stijl van werken kenmerkt zich door een gezonde dosis humor, charme, persoonlijk contact, doorzettingsvermogen en een pragmatische instelling.

Lees meer
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

Periode : Juli 2013 – Juni 2014
Bedrijf : Croon Elektrotechniek
Functie : Consultant
Ik ben in dienst getreden bij Croon om de interne processen van de vestiging Den Haag te helpen verbeteren. Hiervoor heb ik een plan van aanpak geschreven, wat heeft geresulteerd in de opzet van de Back Office waar ik nu sturing aan geef. Tevens heb ik voor de Back Office een afdelingsplan geschreven voor de komende 2 jaar. Voor de afdeling QHSE, bied ik ondersteuning bij het opstellen van de Veiligheids- & Gezondheidsplannen (V&G-plannen).

Periode : Januari 2012 - Juni 2013
Bedrijf : Ministerie van Defensie, Facilitair Bedrijf Defensie (FBD)
Functie : Coördinator Hoofdgebruikerstaken & Huisvesting (H&H)
Defensie moet in het kader van de bezuinigingen diverse panden afstoten. Ik heb bij het Facilitair Bedrijf de verhuisbewegingen in kaart gebracht en hiervoor een programma ontwikkeld om ze te verwerken in een planningsoverzicht. Tevens heb ik het Hoofd H&H ondersteund en geadviseerd op het gebied van Vastgoed en Huisvesting. Hierbij heb ik de voortgang van projecten begeleidt, bewaakt en gecontroleerd.

Periode : Augustus 2008 – December 2011
Bedrijf : Ministerie van Defensie, Bedrijfsgroep IVENT
Functie : Projectleider Vastgoed/Adviseur
Als Projectleider was ik verantwoordelijk voor het onderhoud van alle gebouwen die IVENT in haar beheer heeft. Denk hierbij aan het installeren van gebouw technische installaties tot het laten uitvoeren van complete renovaties. Tevens was ik mede verantwoordelijk bij het opstellen van het Strategisch Vastgoedplan 2009-2012. Ook had ik samen met een andere afdeling de verantwoording voor het huisvestingsmanagement. Onze afdeling had de huurcontracten van alle IVENT locaties in beheer. Zo heb ik ervoor gezorgd dat overbodige huurpanden werden afgestoten, wat een structurele besparing van bijna 2 miljoen euro heeft opgeleverd. Het management was dermate tevreden hierover, dat ik er een gratificatie voor heb verdiend.

Periode : Maart 2008 – Juli 2008
Bedrijf : Formica Nederland B.V.
Functie : Interim Facilitair Coördinator
Formica is in 2008 verhuisd van Voorschoten naar Rijswijk. Hier was ik van start tot nazorg verantwoordelijk voor het totale verhuisproject. Ik heb onder andere een verhuisplan opgesteld waarin vlekkenplannen en relatieschema’s zijn opgenomen. Voor het nieuwe pand heb ik een indelingsplan en inrichtingsplan gemaakt in samenwerking met een externe partij. Voor de medewerkers heb ik een verhuisdraaiboek opgesteld, een nieuw leveranciersbeleid en inkoopplan gemaakt om besparingen te bewerkstelligen.

Periode : Februari 2006 - Februari 2008
Bedrijf : Operator Groep Delft b.v.
Functie : Facilitair Coördinator
De facilitaire zaken waren bij OGD niet georganiseerd. Hier heb ik het facilitair bedrijf opgezet. Ik heb eerst de behoeftes bij de verschillende afdelingen onderzocht, de taken die niet bij de afdelingen hoorden gecentraliseerd, geprofessionaliseerd. De facilitaire taken werden vervolgens onder mijn beheer uitgevoerd door het nieuw opgezette facilitair bedrijf, waardoor de organisatie zich volledig kon richten op haar kerntaken. Al deze processen zijn vastgelegd in een Facilitair Beleidsplan.
Tevens heb ik voor de afdeling administratie alle processen geïnventariseerd, waar nodig verbeterd en vastgelegd. Denk hierbij aan de salarisadministratie, crediteurenbeheer, debiteurenbeheer en urenverwerking.

Werkervaring

Periode : Juli 2013 – Juni 2014
Bedrijf : Croon Elektrotechniek
Functie : Consultant
Ik ben in dienst getreden bij Croon om de interne processen van de vestiging Den Haag te helpen verbeteren. Hiervoor heb ik een plan van aanpak geschreven, wat heeft geresulteerd in de opzet van de Back Office waar ik nu sturing aan geef. Tevens heb ik voor de Back Office een afdelingsplan geschreven voor de komende 2 jaar. Voor de afdeling QHSE, bied ik ondersteuning bij het opstellen van de Veiligheids- & Gezondheidsplannen (V&G-plannen).

Periode : Januari 2012 - Juni 2013
Bedrijf : Ministerie van Defensie, Facilitair Bedrijf Defensie (FBD)
Functie : Coördinator Hoofdgebruikerstaken & Huisvesting (H&H)
Defensie moet in het kader van de bezuinigingen diverse panden afstoten. Ik heb bij het Facilitair Bedrijf de verhuisbewegingen in kaart gebracht en hiervoor een programma ontwikkeld om ze te verwerken in een planningsoverzicht. Tevens heb ik het Hoofd H&H ondersteund en geadviseerd op het gebied van Vastgoed en Huisvesting. Hierbij heb ik de voortgang van projecten begeleidt, bewaakt en gecontroleerd.

Periode : Augustus 2008 – December 2011
Bedrijf : Ministerie van Defensie, Bedrijfsgroep IVENT
Functie : Projectleider Vastgoed/Adviseur
Als Projectleider was ik verantwoordelijk voor het onderhoud van alle gebouwen die IVENT in haar beheer heeft. Denk hierbij aan het installeren van gebouw technische installaties tot het laten uitvoeren van complete renovaties. Tevens was ik mede verantwoordelijk bij het opstellen van het Strategisch Vastgoedplan 2009-2012. Ook had ik samen met een andere afdeling de verantwoording voor het huisvestingsmanagement. Onze afdeling had de huurcontracten van alle IVENT locaties in beheer. Zo heb ik ervoor gezorgd dat overbodige huurpanden werden afgestoten, wat een structurele besparing van bijna 2 miljoen euro heeft opgeleverd. Het management was dermate tevreden hierover, dat ik er een gratificatie voor heb verdiend.

Periode : Maart 2008 – Juli 2008
Bedrijf : Formica Nederland B.V.
Functie : Interim Facilitair Coördinator
Formica is in 2008 verhuisd van Voorschoten naar Rijswijk. Hier was ik van start tot nazorg verantwoordelijk voor het totale verhuisproject. Ik heb onder andere een verhuisplan opgesteld waarin vlekkenplannen en relatieschema’s zijn opgenomen. Voor het nieuwe pand heb ik een indelingsplan en inrichtingsplan gemaakt in samenwerking met een externe partij. Voor de medewerkers heb ik een verhuisdraaiboek opgesteld, een nieuw leveranciersbeleid en inkoopplan gemaakt om besparingen te bewerkstelligen.

Periode : Februari 2006 - Februari 2008
Bedrijf : Operator Groep Delft b.v.
Functie : Facilitair Coördinator
De facilitaire zaken waren bij OGD niet georganiseerd. Hier heb ik het facilitair bedrijf opgezet. Ik heb eerst de behoeftes bij de verschillende afdelingen onderzocht, de taken die niet bij de afdelingen hoorden gecentraliseerd, geprofessionaliseerd. De facilitaire taken werden vervolgens onder mijn beheer uitgevoerd door het nieuw opgezette facilitair bedrijf, waardoor de organisatie zich volledig kon richten op haar kerntaken. Al deze processen zijn vastgelegd in een Facilitair Beleidsplan.
Tevens heb ik voor de afdeling administratie alle processen geïnventariseerd, waar nodig verbeterd en vastgelegd. Denk hierbij aan de salarisadministratie, crediteurenbeheer, debiteurenbeheer en urenverwerking.

Lees meer

Opleiding

Instelling Jaar Soort opleiding cursus Diploma/certificaat
PBNA 2013 Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden Veiligheid, Gezondheid en Milieu Checklist Aannemers [VOL-VCA] Certificaat
Prince II 2009 Prince II Foundation
Projectmanagement Certificaat
Planon 2009 - 2010 Cursus BackOffice Certificaat
Greenwich University 2007 - 2008 Msc Real Estate Management Post Graduate Diploma
Hogeschool Rotterdam 2001 - 2006 HBO Facility Management:
Dienstenmanagement en vastgoedmanagement Diploma
Elckerlijc College 1998 - 1999 VWO: Nederlands Certificaat
Segbroek College 1995 - 1997 Havo Diploma
Segbroek College 1991 - 1995 Mavo Diploma

Opleiding

Instelling Jaar Soort opleiding cursus Diploma/certificaat
PBNA 2013 Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden Veiligheid, Gezondheid en Milieu Checklist Aannemers [VOL-VCA] Certificaat
Prince II 2009 Prince II Foundation
Projectmanagement Certificaat
Planon 2009 - 2010 Cursus BackOffice Certificaat
Greenwich University 2007 - 2008 Msc Real Estate Management Post Graduate Diploma
Hogeschool Rotterdam 2001 - 2006 HBO Facility Management:
Dienstenmanagement en vastgoedmanagement Diploma
Elckerlijc College 1998 - 1999 VWO: Nederlands Certificaat
Segbroek College 1995 - 1997 Havo Diploma
Segbroek College 1991 - 1995 Mavo Diploma

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto

  • Talenkennis (spreken)

    Nederlands (Uitstekend), Engels (Goed)

  • Talenkennis (schrijven)

    Nederlands (Uitstekend), Engels (Goed)

Mijn actuele situatie

  • Functie: Facilitair Medewerker, Facility Coördinator, Hoofd Facilitaire Zaken, Technisch Medewerker Facilitaire Dienst
  • Sector: Facilitaire Dienstverlening
  • Carrièreniveau: Ervaren
  • Beschikbaar vanaf: In overleg

Ik ben op zoek naar

  • Situatie: Werkzoekend
  • Functie: Facilitair Medewerker, Facility Coördinator, Hoofd Facilitaire Zaken, Technisch Medewerker Facilitaire Dienst
  • Sector: Algemeen
  • Dienstverband: Vast, Gedetacheerd, Uitzendbasis
  • Salaris: 2.500 - 3.500
  • Aantal uren: 32-40 uur

Mijn werkgebieden

Klik om de werkgebieden van Bernice Stüger te bekijken

Mijn documenten