• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

Werkervaring:

01/05/2012 – 01/01/2014 Studio 23, business development manager
Als business development manager ben ik verantwoordelijk voor het verder uitbouwen van de bekendheid van Studio 23 en het verwerven van nieuwe opdrachten. Tot de taken behoren een groot deel communicatie en marketing, partner en netwerk management en sales, direct bij retailers en groothandel.


01/05/2011 – 01/05/2012 Simac, accountmanager
Als accountmanager retail bij Simac was ik verantwoordelijk voor het verkopen van projecten aan de retail. Hierbij betrof het projecten op het gebied van hardware en diensten voor de uitrol en service van retail ict landschappen. Dit betrof zowel het beheer van bestaande klanten en de aquisitie van nieuwe projecten bij deze bestaande klanten als het prospecteren van nieuwe klanten in de retail.

01/10/2007 – 01/04/2011 Centric, accountmanager
Als accountmanager bij Centric retail solutions was ik verantwoordelijk voor het verkopen van supply chain gerelateerde producten en diensten. Hierin was ik voor de klanten en niet-klanten het eerste commerciële aanspreekpunt. Bij bestaande klanten draaide dit voornamelijk om het bevorderen van de klanttevredenheid en het zodoende verbreden van de ingezette productenportfolio bij deze relaties. Voor nieuwe klanten betekende dit, het doorvertalen van wensen in concrete oplossingen.

01/09/2006 – 30/09/2007 Priority Telecom, accountmanager
Als accountmanager bij Priority Telecom ben ik verantwoordelijk geweest voor het relatiebeheer en de acquisitie van nieuwe klanten in het groot zakelijk segment.
Het productportfolio omvatte telefonie, data- en internetdiensten.
Mijn rol was om deze diensten bij klanten te introduceren door actief met de klant mee te denken, hoe deze diensten in te zetten en bij bestaande klanten draaide het vooral om het meedenken over nieuwe ontwikkelingen en hoe deze te vertalen naar voordelen voor de klant.


01/04/2005 – 01/05/2006 Scarlet Telecom N.V. manager direct sales
Als Manager direct sales was ik verantwoordelijk voor Nederland, qua zakelijke direct sales.
Tot de verantwoordelijkheden behoorde het opstellen van het verkoopplan en het meedenken over langetermijnplanning betreffende eigen afdeling en organisatie breed.
Klantverdeling en taakverdeling,
Als manager direct sales was ik eindverantwoordelijk voor het te voeren account management door de buitendienst en de sales support afdeling. Tevens was ik verantwoordelijk voor het voeren van periodieke coaching-, functionering- en beoordelingsgesprekken, het maken van bonusberekening. Daarnaast fungeerde ik als key accountmanager voor een aantal accounts.

19/01/2004 – 1/03/2005 Telfort B.V , accountmanager
Als accountmanager zakelijke telefonie was ik verantwoordelijk voor de omzet van het gehele Telfort product portfolio. Tot de taken behoorden relatiebeheer, acquisitie en het zelfstandig initiëren van activiteiten om de sales targets te halen.

01/01/2003 – 01/01/2004 Intercity Mobile Communications B.V , accountmanager
Als accountmanager was ik vooral verantwoordelijk voor acquisitie naar nieuwe klanten, bezoeken van prospects, het uitwerken van offertes en het afsluiten van contracten met klanten. Voor maar een klein deel bestond de functie uit relatiebeheer.

01/04/2002 - 15/10/2002 T-Mobile Nederland B.V. , adviseur zakelijke Markt
In deze functie was ik verantwoordelijk voor het telefonisch acquireren van klanten in het MKB segment. Dit door middel van het creëren van leads, het opstellen van offertes en deze via de fax ondertekent retour krijgen van de uiteindelijke opdracht. In deze functie heb ik regelmatig trainingen gespreks- en verkooptechniek gevolgd.

01/06/2000 - 01/02/2002 T for Telecom, senior shopmanager
Als senior shopmanager gaf ik leiding aan een Center of Excellence, wat het hoofdfiliaal was binnen een bepaalde regio. De verantwoordelijkheden bestonden uit de dagelijkse leiding aan het winkelteam en ervoor te zorgen dat de commerciële targets werden behaald.
Vanuit de rol als center of Excellence mede verantwoordelijk voor het begeleiden en coachen van nieuwe medewerkers binnen de regio.
Bij deze functie heb ik de volgende trainingen gevolgd:
• sollicitatietraining
• basisgesprekstechnieken en vervolg daarop
• basisverkooptraining en vervolg daarop
• algemene retail trainingen


Neven studieactiviteiten:
1999-2000 Café `t Pleidooi - Zelfstandig werkend barmedewerker
1997-2000 L`Invité Horeca uitzendbureau - Ambulant catering medewerker
1996-1997 Spring`s Total Body Care - Zelfstandig werkend restaurantmedewerker
1996-1997 Café Memphis - Zelfstandig werkend barmedewerker
1992-1996 Eetcafé `t Witte Paard - Allround medewerker

Werkervaring

Werkervaring:

01/05/2012 – 01/01/2014 Studio 23, business development manager
Als business development manager ben ik verantwoordelijk voor het verder uitbouwen van de bekendheid van Studio 23 en het verwerven van nieuwe opdrachten. Tot de taken behoren een groot deel communicatie en marketing, partner en netwerk management en sales, direct bij retailers en groothandel.


01/05/2011 – 01/05/2012 Simac, accountmanager
Als accountmanager retail bij Simac was ik verantwoordelijk voor het verkopen van projecten aan de retail. Hierbij betrof het projecten op het gebied van hardware en diensten voor de uitrol en service van retail ict landschappen. Dit betrof zowel het beheer van bestaande klanten en de aquisitie van nieuwe projecten bij deze bestaande klanten als het prospecteren van nieuwe klanten in de retail.

01/10/2007 – 01/04/2011 Centric, accountmanager
Als accountmanager bij Centric retail solutions was ik verantwoordelijk voor het verkopen van supply chain gerelateerde producten en diensten. Hierin was ik voor de klanten en niet-klanten het eerste commerciële aanspreekpunt. Bij bestaande klanten draaide dit voornamelijk om het bevorderen van de klanttevredenheid en het zodoende verbreden van de ingezette productenportfolio bij deze relaties. Voor nieuwe klanten betekende dit, het doorvertalen van wensen in concrete oplossingen.

01/09/2006 – 30/09/2007 Priority Telecom, accountmanager
Als accountmanager bij Priority Telecom ben ik verantwoordelijk geweest voor het relatiebeheer en de acquisitie van nieuwe klanten in het groot zakelijk segment.
Het productportfolio omvatte telefonie, data- en internetdiensten.
Mijn rol was om deze diensten bij klanten te introduceren door actief met de klant mee te denken, hoe deze diensten in te zetten en bij bestaande klanten draaide het vooral om het meedenken over nieuwe ontwikkelingen en hoe deze te vertalen naar voordelen voor de klant.


01/04/2005 – 01/05/2006 Scarlet Telecom N.V. manager direct sales
Als Manager direct sales was ik verantwoordelijk voor Nederland, qua zakelijke direct sales.
Tot de verantwoordelijkheden behoorde het opstellen van het verkoopplan en het meedenken over langetermijnplanning betreffende eigen afdeling en organisatie breed.
Klantverdeling en taakverdeling,
Als manager direct sales was ik eindverantwoordelijk voor het te voeren account management door de buitendienst en de sales support afdeling. Tevens was ik verantwoordelijk voor het voeren van periodieke coaching-, functionering- en beoordelingsgesprekken, het maken van bonusberekening. Daarnaast fungeerde ik als key accountmanager voor een aantal accounts.

19/01/2004 – 1/03/2005 Telfort B.V , accountmanager
Als accountmanager zakelijke telefonie was ik verantwoordelijk voor de omzet van het gehele Telfort product portfolio. Tot de taken behoorden relatiebeheer, acquisitie en het zelfstandig initiëren van activiteiten om de sales targets te halen.

01/01/2003 – 01/01/2004 Intercity Mobile Communications B.V , accountmanager
Als accountmanager was ik vooral verantwoordelijk voor acquisitie naar nieuwe klanten, bezoeken van prospects, het uitwerken van offertes en het afsluiten van contracten met klanten. Voor maar een klein deel bestond de functie uit relatiebeheer.

01/04/2002 - 15/10/2002 T-Mobile Nederland B.V. , adviseur zakelijke Markt
In deze functie was ik verantwoordelijk voor het telefonisch acquireren van klanten in het MKB segment. Dit door middel van het creëren van leads, het opstellen van offertes en deze via de fax ondertekent retour krijgen van de uiteindelijke opdracht. In deze functie heb ik regelmatig trainingen gespreks- en verkooptechniek gevolgd.

01/06/2000 - 01/02/2002 T for Telecom, senior shopmanager
Als senior shopmanager gaf ik leiding aan een Center of Excellence, wat het hoofdfiliaal was binnen een bepaalde regio. De verantwoordelijkheden bestonden uit de dagelijkse leiding aan het winkelteam en ervoor te zorgen dat de commerciële targets werden behaald.
Vanuit de rol als center of Excellence mede verantwoordelijk voor het begeleiden en coachen van nieuwe medewerkers binnen de regio.
Bij deze functie heb ik de volgende trainingen gevolgd:
• sollicitatietraining
• basisgesprekstechnieken en vervolg daarop
• basisverkooptraining en vervolg daarop
• algemene retail trainingen


Neven studieactiviteiten:
1999-2000 Café `t Pleidooi - Zelfstandig werkend barmedewerker
1997-2000 L`Invité Horeca uitzendbureau - Ambulant catering medewerker
1996-1997 Spring`s Total Body Care - Zelfstandig werkend restaurantmedewerker
1996-1997 Café Memphis - Zelfstandig werkend barmedewerker
1992-1996 Eetcafé `t Witte Paard - Allround medewerker

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto

  • Talenkennis (spreken)

    Duits (Uitstekend), Engels (Uitstekend)

  • Talenkennis (schrijven)

    Duits (Goed), Engels (Goed)

Mijn actuele situatie

  • Functie: Consultant
  • Sector: Zakelijke Dienstverlening
  • Carrièreniveau: Ervaren
  • Beschikbaar vanaf: Per direct

Ik ben op zoek naar

  • Situatie: Werkzoekend
  • Functie: Consultant
  • Sector: Algemeen
  • Dienstverband: Vast
  • Salaris: 3.500 - 5.000
  • Aantal uren: 16-24 uur

Mijn werkgebieden

Klik om de werkgebieden van Olaf Struyck te bekijken

Mijn documenten