Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Peter Hendriks

Peter Hendriks

facilitair Manager, leidinggevende, coördinator, medewerker

Personalia

Leeftijd
54 jaar

Video

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
  • Fries
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
Rijbewijs
  • A - Motor
  • B - Personenauto
  • C - Vrachtwagen

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Competenties:
• Zeer brede facilitaire en bedrijfskundige kennis (strategisch, tactisch en operationeel).
• Dienstverlenend en hulpvaardig.
• Ondernemend met een groot verantwoordelijkheidsgevoel.
• Kan goed zelfstandig werken, maar ben gericht op samenwerking.
• Kan ad hoc en onder grote druk nog steeds goed plannen en organiseren.
• Tactvol, collegiaal, inlevend, integer en betrouwbaar.
• Klantgericht, gastvrij en innemend.
• Commercieel, resultaatgericht en standvastig.
• Analytisch en inventief.
• Sociaal, charismatisch en humoristisch.
• Proactief, doener met een perfectionistische inslag.
• Onderhandelen en organiseren.
• Uitstekende kennisoverdracht en een overtuigende motivator.
• Sterke communicatieve en coachende eigenschappen.
• Zeer leergierig en neem makkelijk veel belangrijke kennis op.
• Altijd positief en een doorzetter.

Hobby’s:
ROSA Huis- en ouderenomroep Assen. (Presentatie en techniek)
Toneelverenigingen: regisseren (v.a. 2004) en bij diverse spelen. (v.a.1991)
Sporten: Zwemmen, klootschieten
Beheren van diverse websites.
Lezen: Humor, ontspanning en zelfontwikkeling.
Diverse bestuursfuncties o.a. voorzitter, lokaal- regionaal - en landelijk bestuurslid

Lid in de Orde van Oranje Nassau

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Mijn collega’s zullen mij omschrijven als een enthousiaste, effectieve, efficiënte en inspirerende leidinggevende. Een manager die een collegiale stijl coördineren, (bege)leiden en werken heeft, die het teambelang optimaal behartigd en waarbij de ‘klant’ centraal staat. Zij zullen zeggen dat ik een fijne sparringpartner ben die sterke sociale, communicatieve, klant- en oplossingsgerichte eigenschappen bezit. Werken aan hospitality en klanttevredenheid zit in mijn genen. Het leveren van hoogwaardige kwalitatieve dienstverlening staat bovenaan mijn prioriteitenlijst. Verder zullen zij mij omschrijven als een stevige persoonlijkheid die goed onder druk kan werken, organiseren, plannen, begeleiden en schakelen tussen projecten. Dat ik zelfstandig kan werken maar gericht ben op samenwerking en de behoefte heb om van elkaars deskundigheid gebruik te maken. Zij zullen zeggen dat ik een verbinder ben die de vertaalslag kan maken tussen management, het team, de ‘klanten’ en overige stakeholders.
Bovenal zullen mijn collega’s mijn brede facilitaire- huisvesting- en vastgoedkennis benoemen.

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • salesmanager
Sector(en):
  • Algemeen
Carrièreniveau:
  • Leidinggevend
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

Augustus 2013 tot heden / Student en Diverse kortlopende projecten
O.a. adviestrajecten, facilitaire dienstverlening, huisvesting, hospitality, gebouwbeheer en duurzame energie. De laatste projecten zijn:

• 6 februari 2017 tot 1 oktober 2017 Drents Archief / Gemeente Assen
Intern coördinator bouwdossiers (tijdelijk)
(intern) coördinator project bouwdossiers van de Gemeente Assen, (bege)leiden van medewerkers met een achterstand op de arbeidsmarkt, DIV werkzaamheden.

• 1 September 2016 tot 1 maart 2017 Energiecoöperatie Duurzaam Assen
Adviseur (tijdelijk en parttime)
Bestuursadviseur Energiecoöperatie voor winkel- en kantoorhuisvesting, hospitality en gastheerschap.

• 1 januari 2016 tot 1 februari Drents Archief
Adviseur en ontwikkelaar DSP / Bi (tijdelijk en parttime)
Schrijver, ontwikkelaar, projectleider en adviseur van het Strategisch Beheerplan informatiehuishouding voor overheden;

• 15 februari 2016 tot 1 juli 2016 Breijer Bouw en installatie (onderdeel van Facilicom)
Tijdelijke ondersteuning projectbureau huisvesting en facilitair.

• Oktober 2015 tot 1 januari 2016 Natuurbegraafplaats Hillig Meer
Relatiemanager
Adviseur, gastheerschap, hospitality, reserveringen, begrafenissen, doelgroep benaderingen, verzorgen van correspondenties en administraties, contacten met leveranciers, RI&E, BHV, facilitaire advies en ondersteuning.

• 1 september 2015 tot 1 november Drents Archief
Contractbeheer
Contractbeheer van de dienstverlenende- leverende- en acquisitie contracten.

• September 2013 – juli 2015 Student aan de AOG school of management / RuG
Masteropleiding Facilitymanagement en Vastgoed

Vanaf mei 2011 tot augustus 2013 ben ik werkzaam geweest als hoofd facilitaire dienst bij een grote onderwijs groep met 23 vestigingen.
Taken:
• Het ontwikkelen en implementeren van de facilitaire organisatie.
• Samenstellen / redigeren van beleidsplannen en facilitaire beleidsplannen, protocollen, adviezen, werkplannen, werkprocessen en verbetervoorstellen.
• Documentatiebeheer, contractbeheer, rapportagebeheer en digitaliseren van deze.
• Project- en procesmanagement.
• Situationeel leidinggeven. (groepsgericht en individueel)
• Verzuim-, voortgang-, resultaat-, functionerings- beoordelings- opleidings- en sollicitatiegesprekken.
• Organiseren en voorzitten van werkoverleggen.
• Inkoop- en contractmanagement; omzet tot 2 miljoen
• Multidisciplinaire overlegvormen binnen de onderwijs groep.
• Huisvesting en terreinbeheer. (Onderhoud, verbetertrajecten en inventaris).
• Gebouwbeheer / vastgoedontwikkeling. (Onderhoud en het organiseren / uitvoeren van diverse verbouwingen).
• Implementatie Maatschappelijk verantwoord ondernemen.
• Coördinatie externe dienstverleners.
• Boekenfondscoördinator.
• Coördinator BHV, hoofd BHV, ploegleider BHV en EHBO, veiligheidsadviseur.
• Arbocoördinator
• ICT coördinator.

Vanaf 1990 tot 2011 ben ik als eindverantwoordelijke werkzaam geweest in de facilitaire organisatie van een grote zorggroep met 9 vestigingen.
Taken:
• Eindverantwoordelijke in de facilitaire dienstverlening voor o.a. voeding, catering, restaurant, linnenkamer, huishouding, technische dienst, winkel en receptie.
• Het coachend aansturen en enthousiasmeren van mijn directe en indirecte collega’s in de gehele facilitaire organisatie en een 40-tal vrijwilligers.
• Het in een digitale omgeving opstellen van werkroosters voor de facilitaire organisatie en een 40-tal vrijwilligers.
• Documentatiebeheer, facturatiebeheer, controlelijstenbeheer, beheer dieetinformatie en opstellen proces digitale opslag / archivering van deze
• Logistieke planning.
• Het maken van leveringafspraken, de leveringscondities met de leveranciers en controle hierop.
• Verbouw- nieuwbouw- en renovatietrajecten.
• Verzuim- voortgang- en sollicitatiegesprekken.
• Klachtenbemiddeling
• Leerling- en stagebegeleiding.
• Samenstellen / redigeren van protocollen, adviezen, werkplannen en verbetervoorstellen.
• Participeren in verschillende overleggen op de vestiging en binnen de organisatie. O.a. reorganisatietrajecten, investeringstrajecten, renovatieprojecten, fusie en diverse andere commissies.
• BHV, ARBO en HACCP
• Diverse taken bij de centrale Ondernemingsraad, Deelraad en onderdeel-commissies.

Opleidingen

Opleidingen en cursussen:

2015 MFM RuG/AoG Diploma Ja
2014 Master of Facility Management en Vastgoed bij de Rijksuniversiteit Groningen diploma: Ja
2013 Coördinator BHV met Arbo wetgeving NIBHV diploma; Ja
2011 Sociale Hygiëne diploma; Ja
2004 Facility Management diploma; Ja
1999 NLG module 1 (gebarentaal) diploma; Ja
1998 Basis communicatie NLG (gebarentaal) diploma; Ja
1991 Culinair Instituut Nederland Dieetkok theorie en praktijk (hbo) diploma; Ja
1990 Culinaire vakschool Groningen Zelfstandig werkend instellingskok diploma; Ja
1988 Culinaire vakschool Groningen kok diploma; Ja
1987 LTS Assen Consumptief (Mavo Niveau) Ja

Diverse korte cursussen zoals: structuurwijzigingen, verandermanagement, communiceren, interviewtechnieken, omgaan met conflicten, EHBO, BHV, ARBO, RI&E, HACCP.

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

NEVENACTIVITEITEN (onbezoldigd)

Oktober 2016 / Heden Lid MR
Openbare basisschool het Oelebred Tynaarlo

Oktober 2016 / Heden Lid GMR
Stichting openbaar onderwijs Baasis.
Aandachtsgebied / expertise; financiën, beheer, onderhoud en huisvesting.

Oktober 2014 / Heden Voorzitter
Nederlandse Klootschietbond, afdeling Drenthe.

April 2014 / Heden Lid adviesraad (RvT)
Nederlandse Klootschietbond.

Februari 2012 / Heden Voorzitter
De Meulewieke, sportvereniging te Smilde.
tevens aanspreekpunt voor de adviesgroep Gemeente Midden Drenthe en Welzijn
Midden Drenthe voor Jeugd- Sport- spel- en wijkparticipatie.

Oktober 1991 / Heden Presentator en technicus
Radio Omroep Stichting Assen (Huis- en ouderenomroep)

Hobby’s
• Toneelverenigingen: regisseren (sinds 2003) en spelen (sinds 1991)
• sporten (Zwemmen en klootschieten) en
• lezen: humor, ontspanning en zelfontwikkeling.

Werkgebied

  • Tynaarlo 100km
Talentcard®