Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Ammi van Akkeren

Ammi van Akkeren

Personalia

Leeftijd
67 jaar

Video

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Engels
  • Duits
Rijbewijs
  • B - Personenauto
  • C - Vrachtwagen
  • D - Autobus
  • E - Aanhanger

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Mijn ambitie is dienstverlening, anderen helpen. Daarbij ben ik doelgericht (moet iets opleveren) en opzoek naar uitdagingen. Ik investeer in de ander zodat deze optimaal kan bijdragen / functioneren.

Als projectmanager en manager kwaliteit & kennismanagement heb ik, naast algemeen management ervaring op het gebied van HR- en People management, een diepgaande praktische ervaring op het gebied van project coördinatie, Prince2, ITIL, resource management en commercie.

Daarnaast heb ik specifieke kennis en ervaring opgedaan in project bemensing, detachering, fieldmanagement en commercieel netwerken. Dit geheel combineer ik met empathische communicatieve vaardigheden en commerciële gedrevenheid.

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • programmeur internet
Sector(en):
  • Zakelijke Dienstverlening
Carrièreniveau:
  • Senior management
Beschikbaar vanaf:
  • Binnen 1 maand

Werkervaring

01-06-1986 tot 01-09-2012
Maart 2014 tot heden, Coördinator sociaal-cultureel werk, Het Nederlandse Rode Kruis
November 2012 tot juni 2014, Coördinator Vrijwilligerswerk, Gemeente Waalre

Juni 2006 – september 2012, Manager Kwaliteit en Kennismanagement, KPN Maastricht Airport
Rapporterend aan director Global Service Center NL, manager van:
Team training, verantwoordelijk voor het opzet en uitvoeren trainingsprogramma’s, zoals: communicatie, techniek, analytisch vermogen, processen, etc.
Team Quality Management: realiseren van goede gesprekskwaliteit van ca. 500 Servicedesk medewerkers (monitoring en coaching)

Werkzaamheden:
- Opzetten en managen van deze teams;
- Het inrichten en waarborgen van kennis en kwaliteit voor de skilled service center NL
- Afstemmen, aanpassen en uitvoeren planning en budget;
- Organiseren van benodigdheden trainingen (docenten, materialen, etc.);
- Uniformeren, loketfunctie;
- Standaardisatie van processen.

Resultaat:
- Basis trainingsprogramma ingericht en afgestemd op een steeds veranderende behoefte van Klant en eigen organisatie.
- In 5 jaar ruim 1000 medewerkers succesvol hiermee opgeleid.
- Met Quality Management is de Servicedesk op een beter niveau gebracht m.b.t. goede communicatie en Klantvriendelijkheid.

September 2005 – juni 2006, Project & Resourcemanager, Getronics Eindhoven
Rapporterend aan director, mede verantwoordelijk voor het realiseren van detachering voor de Sector Public / Overheid.

Werkzaamheden:
- Opzetten resourcemanagement;
- Managen / coördineren van delivery activiteiten;
- Realisatie kwaliteit en snelheid beantwoording van aanvragen;
- Verhogen scoringskans (hitrate);
- Inzicht in de vraag vanuit de markt;
- Uniformeren, één loket Public Sector;
- Standaardisatie van processen.

Resultaat:
- Operationeel geïmplementeerd (onderdeel van de integratie).

Mei 2003 – september 2005, Accountmanager, Getronics Deventer
Rapporterend aan de director Sales van het bedrijfsonderdeel, verantwoordelijk voor het realiseren van de gestelde targets.

Werkzaamheden:
- Opbouwen en onderhouden van klant netwerk;
- Verkopen van het integrale business concept;
- Managen en coördineren van sales activiteiten;
- Coördineren van offertetrajecten.

Resultaat:
- Targetplan gerealiseerd.

Mei 1998 – mei 2003, Projectmanager Detachering, Getronics Apeldoorn / Deventer
Rapporterend aan de directie van het bedrijfsonderdeel, verantwoordelijk voor de inzet van ca. 60 projectmedewerkers bij de Overheid / Belastingdienst.
Omzet- en resultaatverantwoordelijk.

Werkzaamheden:
- Verkoop en advies betreffende dienstverleningsprojecten;
- Aansturen en coördineren van de fieldmanagers;
- Opstellen en bewaken jaarplan en doelstellingen;
- Verantwoordelijk voor de administratie en financiële rapportage;
- Intensieve klantcontacten, verzorgen presentaties;
- Functioneel aansturen en coachen medewerkers;
- Uitvoeren van personeelsmanagementtaken.

Resultaat:
- Beheersing en verbetering van de projectresultaten;
- Planmethode, ontwikkelen selectie capaciteitsinzet (taakvolwassenheid profiel);
- Businessplan gerealiseerd;
- Kwaliteitsverbetering door luisteren, bemiddelen, afspreken en doen;
- Klanttevredenheid verhoogd;
- Verhoging tevredenheid en optimale performance van de medewerker.

Juni 1996 – mei 1998, Projectleider, Getronics Den Bosch / Apeldoorn
Januari 1993 – juni 1996, Service coördinator, Getronics Den Bosch(middels overname)
Juni 1987 – januari 1993, Service coördinator, Xtec Computer Systems Waalre
Juni 1986 –juni 1987, Werkvoorbereider, DAF Nederland Eindhoven
1980 – juni 1986, Chef werkplaats en buitenmontage, Hamilton Producten Eindhoven

Opleidingen

01-06-1973 tot 01-06-1998
Business vaardigheden Diploma Jaartal
o ISBW Leergang Senior projectmanagement - HBO D 1998
o ISBW Basis opleiding projectmanagement D 1997
o ISBW Middle Management D 1991
o EXIN AMBI D 1987
o Piek MBO (Elektronica) D 1983
o Onderwijs LBO (Elektrotechniek) D 1973
Persoonlijk / Commercieel:
o Solution Selling: Customer Buying process D 2003
o Management Development programma D 1999
o PAPI, Het evalueren van persoonlijkheid (gedrag en voorkeuren) D 1999
o Commerciële trainingen: vaardigheden en processen C 1997
o Communicatie en vergadertechniek C 1997

Meer over mij

Werkgebied

  • Waalre 50km
Talentcard®