• Werkzoekend: Nee
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:

Persoonlijk


Werkervaring: juni 2013 – heden : Avrio B.V. Financial support Functie : Financieel medewerker Op interim basis uitvoeren van diverse financiële werkzaamheden, zoals: opstellen van…

Persoonlijk

Werkervaring:

juni 2013 – heden : Avrio B.V. Financial support
Functie : Financieel medewerker
Op interim basis uitvoeren van diverse financiële werkzaamheden, zoals: opstellen van liquiditeitsplanningen, ondersteuning bij acquisities, afwikkeling verkoop vlottende activa, opzetten van financiële administraties, verzorgen van rapportages, opstellen van jaarrekeningen, coördinatie van de salarisadministratie, doorlopen van verzekeringsportefeuille etc.


sept 2010 – aug 2012 : Foodservice Grootverbruik Nederland B.V. Groothandel in toelevering aan horeca en catering – 675 fte
Functie : Manager Accounting
* Verantwoordelijk voor de administratie van alle 25 werkmaatschappijen waarvan 19 binnen de consolidatie vallen (niet
voor business control).
* Leiding geven aan 6 medewerkers.
* Debiteuren- crediteuren- en liquiditeitsbeheer.
* Verzorgen van de aangifte omzetbelasting.
* Mede samenstellen van de maandcijfers, consolidatie en jaarrekening.
* Eindverantwoordelijk voor de salarisadministratie.
* Het onderhouden van contacten met banken en accountants.
* Het verder optimaliseren van de administratieve en organisatorische processen behoort tot de dagelijkse aandachtsgebieden.
* Rechtstreeks rapporterend aan de CFO.


nov 2008 – aug 2010 : RIS Detachering B.V. Sloopbedrijf – 100 fte, failliet gegaan in oktober 2010 door moeilijke marktomstandigheden
Functie : Financieel Manager
* Als enige administratieve kracht verantwoordelijk voor de totale administratie van 7 B.V.'s in al zijn facetten, van het inboeken van inkoopfacturen tot het samenstellen van de jaarrekeningen (incl. het doen van aangiften en verzorgen van de salarisadministratie).
* Het onderhouden van contacten met banken, verzekeraars, accountants en pensioenverzekeraars.
* Implementatie van scanning software en verdere optimalisering van de salarisadministratie.


febr 2005 – okt 2008 : Lehnkering Logistics B.V. Logistieke dienstverlener gespecialiseerd in o.a. gevaarlijke stoffen,
Duitse moeder, in Nederland en België – 150 fte
Functie : Manager Accounting & Controlling
* Eindverantwoordelijk voor de administratie van een aantal B.V.'s in Nederland en België, aansturen van 8 medewerkers, lid van het managementteam.
* De werkzaamheden omvatten onder andere de maandelijkse rapportage met bijbehorende analyse (t.o.v. begroting/vorige periode), debiteuren-, crediteuren- en liquiditeitsbeheer.
* Daarnaast verantwoordelijk voor de jaarrekening en eindverantwoordelijk voor de begroting en salarisadministratie.
* Uiteindelijk zijn de administratieve taken in Nederland en België overgenomen door Duitsland.


jan 2000 – jan 2005 : Port Support Holland B.V. Back-office organisatie in de scheepvaart
Functie : Financieel Manager/Controller
* Verantwoordelijk voor de totale Groepsadministratie van 16 B.V.'s, verspreid over Nederland en België, leidinggevend aan 7 fte.
* De werkzaamheden bestaan naast het aansturen van de landenmanagers, uit het samenstellen van de jaarrekening, opstellen van de tussentijdse (geconsolideerde) cijfers, budgetten en het beheren van de liquiditeitspositie.
* Het gevraagd en ongevraagd adviseren van de directie, het bijwonen van de Raad van Commissarissen vergaderingen, het onderhouden van contacten met accountants, verzekeraars, banken, etc. alsmede het optimaliseren van de Administratieve Organisatie en Interne Controle behoorden ook tot mijn takenpakket.


jan 1991 – dec 1999 : D. Burger & Zoon B.V. Cargadoor/scheepvaartkantoor
Functie : Hoofd Groepsadministratie
* In die functie was ik verantwoordelijk voor de totale groepsadmini stratie van 15 B.V.'s en het aansturen van 20 personeelsleden.
* Daarnaast zat ik in het bestuur van de Stichting Pensioenfonds.


okt 1985 – dec 1990 : Van der Hoek en Blok B.V. Accountants en belastingadviseurs
Functie : Groepsleider
* Binnen het kantoor had ik de grotere cliënten in mijn portefeuille.
* De werkzaamheden bestonden uit het controleren van door de cliënt(en) opgestelde jaarrekeningen tot en met het zelf samenstellen.
* Aangezien de cliënten over het algemeen wat kleiner waren in omvang, bestonden de werkzaamheden uit meer boekhoudkundige zaken, waarbij te denken valt aan: het verzorgen van maandelijkse cijfers, het verzorgen van de salarisadministratie en het verzorgen van allerlei aangiften (Vpb, IB, LB en BTW).


sept 1974 – sept 1985 : De Tombe/Melse & Co Registeraccountants
Functie : Controleleider (laatste functie)
* De cliënten bevonden zich zowel in de profit- als non-profit sector.
* Afhankelijk van de omvang van de cliënt bestonden de werkzaamheden uit jaarrekening controle, verzorgen van aangiften en het verlenen van allerlei soorten administratieve bijstand.

Opleiding
* SPD 2 deelcertificaat Bedrijfseconomie 1982 - 1985
* SPD 1 1978 - 1981
* Moderne Bedrijfsadministratie 1977 - 1978
* Praktijkdiploma Boekhouden 1974 - 1975
* Havo 1972 - 1974
* Mavo 1968 - 1972

Automatiseringskennis
SAP, Exact, Accountview/Visma Software, ADP, AFAS

Lees meer
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Opleiding

01-09-1968 tot 31-08-1972
Mavo-4

01-09-1972 tot 31-08-1974
HAVO bovenbouw

01-09-1974 tot 31-08-1975
Praktijk Diploma Boekhouden

01-09-1977 tot 31-08-1978
MBA (Moderne Bedrijfs Administratie)

01-09-1978 tot 31-08-1981
SPD I (alle certificaten)

01-09-1982 tot 31-08-1985
SPD II (deelcertificaten)

Opleiding

01-09-1968 tot 31-08-1972
Mavo-4

01-09-1972 tot 31-08-1974
HAVO bovenbouw

01-09-1974 tot 31-08-1975
Praktijk Diploma Boekhouden

01-09-1977 tot 31-08-1978
MBA (Moderne Bedrijfs Administratie)

01-09-1978 tot 31-08-1981
SPD I (alle certificaten)

01-09-1982 tot 31-08-1985
SPD II (deelcertificaten)

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto, C - Vrachtwagen, D - Autobus, E - Aanhanger

  • Talenkennis (spreken)

    Duits (Goed), Engels (Goed)

  • Talenkennis (schrijven)

    Duits (Goed), Engels (Goed)

Mijn actuele situatie

  • Functie: Administrateur, Hoofd Administratie, Salarisadministrateur
  • Sector: Zakelijke Dienstverlening
  • Carrièreniveau: Senior management
  • Beschikbaar vanaf: In overleg

Mijn werkgebieden

Klik om de werkgebieden van Chiel de Haan te bekijken

Mijn documenten