• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:

Persoonlijk


SAMENVATTING Resultaat gedreven Senior Finance Professional. Ervaring in Financieel Management, Management Accounting (FP&A, Business Control, Reporting), Informatiemanagement maar vooral…

Persoonlijk

SAMENVATTING

Resultaat gedreven Senior Finance Professional. Ervaring in Financieel Management, Management Accounting (FP&A, Business Control, Reporting), Informatiemanagement maar vooral transformeren van complexe vraagstukken naar simpele, beheersbare onderdelen en werkprocessen en begrijpelijke, zelf verklarende managementrapportage alsmede de daarmee samenhangende decision support activiteiten. Circa 20 jaar ervaring in de FMCG als financieel directeur bij HAK conserven en in verschillende internationale rollen bij HJ Heinz Company. Vanuit deze achtergrond tevens in staat om jongere medewerkers naar een hoger niveau te tillen en te coachen

PROFESSIONELE VAARDIGHEDEN
Management Accounting (decision suppport, financiële analyse en- management rapportage)
Business Control (financiële planning & control)
Informatie Management (van informatiebehoefte tot informatievoorziening)


PERSOONLIJKE EIGENSCHAPPEN
Vasthoudend, overtuigend, pragmatisch, nuchter, humor, teamplayer, resultaat gedreven, procesgericht werken,


SYSTEEMKENNIS COGNOS, SAP, MOVEX, MS Office

Lees meer
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

01-05-2013 tot 01-02-2014
European Reporting Manager Supply Chain “Make”, Europees Hoofdkantoor HJ Heinz, Zeist

• Ontwerp, implementatie en uitvoering van de Europese “Make” Financiële Rapportage Set.
• Financiële Performance Meting per fabriek, categorie, juridische entiteit, etc. Alle Europese fabrieken werken nu op geharmoniseerde standaard werkwijze voor wat betreft financiële management rapportage
• Training aan financiële managers op de fabrieken in UK en Ierland tav SAP en datavergaring evenals rapportage daaruit in relatie tot op te leveren financiële management rapportage (“van data tot informatie”).

01-01-2004 tot 01-05-2013
Supply Chain Controller Continental Europe, Europees Hoofdkantoor HJ Heinz, Zeist

Harmoniseren, standaardiseren en organiseren van financiële processen (actuals en forecast) rond datavergaring, -structurering –transformatie naar (geconsolideerde) financiële management informatie. Op basis hiervan financiële beoordeling/advies en beslissingsondersteunde activiteiten

01-02-2001 tot 01-01-2004
Regional Operating Finance Manager Northern Europe, Europees Hoofdkantoor HJ Heinz, Zeist

• Doelstelling van deze functie is het opbouwen en gestalte geven aan de finance functie (decision support) binnen de Heinz fabrieken van Noord Europa (Cost Base ca. $400 mio).
• Functionele leiding van sitecontrollers
• Structureren en financieel managen van alle geacquireerde fabrieken, komend vanuit een typische financiële holding structuur, en integratie daarvan in de Heinz matrix structuur.
• Ontwerpen/ontwikkelen (vanaf nul) en implementeren van financiële management rapportage tbv de Regio en Europees Hoofdkantoor. Alsmede consolidatie en analyse van de “site-P&L accounts”.
• Coördinatie budgetcyclus, strategisch plan, maandelijkse forecast, kostprijzen, etc. Een en ander in nauwe samenwerking met Decision Support Commerce.

01-09-1994 tot 01-02-2001
Financieel Directeur/CFO HAK BV, Giessen

• Verantwoordelijk in operationele -en beleidsmatige zin voor finance, algemeen secretariaat/re¬¬cep¬tie en ICT (ca. 12 FTE).
• Als MT lid medeverantwoordelijk voor het onder¬ne¬mings¬beleid.
• Reorganisatie Finance en ICT
• ICT naar hoger niveau getild (van 10 stand alone PC’s naar “kantoorautomatisering 21 eeuw”)
• ICT project Jaar 2000 probleem en Invoering Euro
• Projectlead in ICT migratietraject. Vanuit tailormade applicaties naar selectie en implementatie van standaard ERP-software. Herinrichting werkprocessen (BPR) hiermee samenhangend.
• Mede opzetten (later lid Stuurgroep) van ICT Shared Service Centre binnen LMD (Honig, HAK, KDR).
• Cultuuromslag: van afdelingsgerichte cultuur en werkwijze naar een organisatie die gekenmerkt wordt door vitaliteit, procesgericht werken en samenwerken
• Sleutelrol “Controlled Auction” van LMD CSM tav het HAK-deel
• Vendor Due Diligence van HAK tbv potentiële kopers LMD CSM uiteindelijk uitmondend in de verkoop van de LMD aan H.J Heinz Company

01-03-2000 tot 01-03-2001
Teamlead “Support Services Team” in Post Merger Integratie Project

Eindverantwoordelijk voor integratie en architectuur van “bedrijfsondersteunende werkprocessen” in de nieuwe Heinz Northern Europe organisatie.
Herstructurering:
• Finance, Facilities
• Corporate Services
• ICT (IT-infrastructuur, applicaties, ondersteuning en organisatie)

Werkervaring

01-05-2013 tot 01-02-2014
European Reporting Manager Supply Chain “Make”, Europees Hoofdkantoor HJ Heinz, Zeist

• Ontwerp, implementatie en uitvoering van de Europese “Make” Financiële Rapportage Set.
• Financiële Performance Meting per fabriek, categorie, juridische entiteit, etc. Alle Europese fabrieken werken nu op geharmoniseerde standaard werkwijze voor wat betreft financiële management rapportage
• Training aan financiële managers op de fabrieken in UK en Ierland tav SAP en datavergaring evenals rapportage daaruit in relatie tot op te leveren financiële management rapportage (“van data tot informatie”).

01-01-2004 tot 01-05-2013
Supply Chain Controller Continental Europe, Europees Hoofdkantoor HJ Heinz, Zeist

Harmoniseren, standaardiseren en organiseren van financiële processen (actuals en forecast) rond datavergaring, -structurering –transformatie naar (geconsolideerde) financiële management informatie. Op basis hiervan financiële beoordeling/advies en beslissingsondersteunde activiteiten

01-02-2001 tot 01-01-2004
Regional Operating Finance Manager Northern Europe, Europees Hoofdkantoor HJ Heinz, Zeist

• Doelstelling van deze functie is het opbouwen en gestalte geven aan de finance functie (decision support) binnen de Heinz fabrieken van Noord Europa (Cost Base ca. $400 mio).
• Functionele leiding van sitecontrollers
• Structureren en financieel managen van alle geacquireerde fabrieken, komend vanuit een typische financiële holding structuur, en integratie daarvan in de Heinz matrix structuur.
• Ontwerpen/ontwikkelen (vanaf nul) en implementeren van financiële management rapportage tbv de Regio en Europees Hoofdkantoor. Alsmede consolidatie en analyse van de “site-P&L accounts”.
• Coördinatie budgetcyclus, strategisch plan, maandelijkse forecast, kostprijzen, etc. Een en ander in nauwe samenwerking met Decision Support Commerce.

01-09-1994 tot 01-02-2001
Financieel Directeur/CFO HAK BV, Giessen

• Verantwoordelijk in operationele -en beleidsmatige zin voor finance, algemeen secretariaat/re¬¬cep¬tie en ICT (ca. 12 FTE).
• Als MT lid medeverantwoordelijk voor het onder¬ne¬mings¬beleid.
• Reorganisatie Finance en ICT
• ICT naar hoger niveau getild (van 10 stand alone PC’s naar “kantoorautomatisering 21 eeuw”)
• ICT project Jaar 2000 probleem en Invoering Euro
• Projectlead in ICT migratietraject. Vanuit tailormade applicaties naar selectie en implementatie van standaard ERP-software. Herinrichting werkprocessen (BPR) hiermee samenhangend.
• Mede opzetten (later lid Stuurgroep) van ICT Shared Service Centre binnen LMD (Honig, HAK, KDR).
• Cultuuromslag: van afdelingsgerichte cultuur en werkwijze naar een organisatie die gekenmerkt wordt door vitaliteit, procesgericht werken en samenwerken
• Sleutelrol “Controlled Auction” van LMD CSM tav het HAK-deel
• Vendor Due Diligence van HAK tbv potentiële kopers LMD CSM uiteindelijk uitmondend in de verkoop van de LMD aan H.J Heinz Company

01-03-2000 tot 01-03-2001
Teamlead “Support Services Team” in Post Merger Integratie Project

Eindverantwoordelijk voor integratie en architectuur van “bedrijfsondersteunende werkprocessen” in de nieuwe Heinz Northern Europe organisatie.
Herstructurering:
• Finance, Facilities
• Corporate Services
• ICT (IT-infrastructuur, applicaties, ondersteuning en organisatie)

Lees meer

Opleiding

01-09-1974 tot 01-08-1981
Economische wetenschappen, Doctoraal, Rijksuniversiteit Groningen,

01-09-1998 tot 01-09-1999
Master of Information Management (Bestuurlijke Informatica), Postdoctoraal, Universiteit Tilburg

Opleiding

01-09-1974 tot 01-08-1981
Economische wetenschappen, Doctoraal, Rijksuniversiteit Groningen,

01-09-1998 tot 01-09-1999
Master of Information Management (Bestuurlijke Informatica), Postdoctoraal, Universiteit Tilburg

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto, E - Aanhanger

  • Talenkennis (spreken)

    Duits (Goed), Engels (Goed)

  • Talenkennis (schrijven)

    Duits (Goed), Engels (Goed)

Mijn actuele situatie

  • Functie: Afdelingsmanager, Manager
  • Sector: Marketing & Communicatie
  • Carrièreniveau: Senior management
  • Beschikbaar vanaf: Per direct

Ik ben op zoek naar

  • Situatie: Werkzoekend
  • Functie: Afdelingsmanager, Manager
  • Sector: Transport & Logistiek
  • Dienstverband: Vast, Interim
  • Salaris: Nader overeen te komen
  • Aantal uren: 32-40 uur

Mijn werkgebieden

Klik om de werkgebieden van Frans Ritzerfeld te bekijken