• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:

Persoonlijk


Ervaren Business Consultant en Projectmanager in de financiële sector. Ik heb voor diverse succesvolle implementaties gezorgd, zoals Tikkie, de Wallet, digitalisering van diverse processen en de…

Persoonlijk

Ervaren Business Consultant en Projectmanager in de financiële sector. Ik heb voor diverse succesvolle implementaties gezorgd, zoals Tikkie, de Wallet, digitalisering van diverse processen en de invoering van tariefswijzigingen bij een grote bank. Hierbij was ik de schakel tussen IT, Products, Marketing. de verkoopkanalen en de externe klant.

Lees meer
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Mijn specialisme

Ervaren Business Consultant en Projectmanager in de financiële sector. Ik heb voor diverse succesvolle implementaties gezorgd, zoals Tikkie, de Wallet, digitalisering van diverse processen en de invoering van tariefswijzigingen bij een grote bank. Hierbij was ik de schakel tussen IT, Products, Marketing. de verkoopkanalen en de externe klant.

Mijn specialisme

Ervaren Business Consultant en Projectmanager in de financiële sector. Ik heb voor diverse succesvolle implementaties gezorgd, zoals Tikkie, de Wallet, digitalisering van diverse processen en de invoering van tariefswijzigingen bij een grote bank. Hierbij was ik de schakel tussen IT, Products, Marketing. de verkoopkanalen en de externe klant.

Lees meer

Werkervaring

2007 t/m heden Business Consultant Personal Banking
-Eindverantwoordelijk voor cross channel projecten (Kantoren, Contact Center, New Business en Kleinbedrijf);
-Adviseert het MT Personal Banking en stakeholders ten aanzien van in te nemen standpunten in geval van discussie en over de manier waarop de implementatie effectief en efficiënt kan worden uitgevoerd;
-Coördineert en organiseert de implementatietrajecten en uitrol van (centraal geïnitieerde) vernieuwingen en campagnes;
-Analyseert en interpreteert zelfstandig de centraal, door Performance Management geleverde informatie en adviseert het management proactief omtrent kansen om de performance van hun afdeling te verbeteren;
-Doet voorstellen om de klantbediening te verbeteren.

Successen
-Als Projectleider Retentie voor de Directe Kanalen een succesvolle pilot (het werken met een Retentiedesk) gedraaid binnen het Advies & Service Center. Redenen van opzeggingen en de beste aanpak zijn bekend. Het werken met een Retentiedesk wordt verder binnen de Directe Kanalen uitgerold.

-Als Hoofd Command Center ervoor gezorgd dat de FBN klanten naar volle tevredenheid zijn gemigreerd naar ABN AMRO.
-Implementatie van een Retentiedesk met een behoud van 50% van de opzeggingen van klanten;
-Implementatie van een Klanttevredenheid Dashboard, waardoor de klanttevredenheid significant is gestegen.





2004 - 2007 Hoofd Teleservice Amstelveen en Rotterdam
-Het direct leidinggeven aan 8 Supervisors Teleservice en indirect aan 120 medewerkers op 2 sites (Amstelveen en Rotterdam) binnen Fortis Bank Nederland. Het Hoofd Teleservice is eindverantwoordelijk voor de ontwikkeling en operationele implementatie van het tactische beleid van de afdeling Teleservice op het gebied van Sales, efficiency en kwaliteit.

Successen
-Een grote bijdrage geleverd aan de overgang van een cost center naar een profit center;
-Het Customer Focus Label behaald (op afdelingsniveau voldaan aan uitdagende criteria op het gebied van Sales, Efficiency en Kwaliteit).

2001 – 2003 Hoofd Teleservice Inbound Contact Center Rotterdam
-Directe aansturing van 5 Supervisors, indirecte aansturing van 8 senior medewerkers, 42 medewerkers en 10 medewerkers Basisdiensten;
-Maakt deel uit van het MT Contact Center Rotterdam;
-Verantwoordelijk voor Sales, efficiency en effectiviteit.

1998 - 2001 Manager Inbound Callcenter Generale Bank
-Eindverantwoordelijk voor Inbound, Personele zaken, Opleidingen en Back-office.
-Maakt deel uit van MT Callcenter Rotterdam.

1987 – 1998 Kantoordirecteur diverse kantoren voor zowel zakelijke als particuliere klanten

Werkervaring

2007 t/m heden Business Consultant Personal Banking
-Eindverantwoordelijk voor cross channel projecten (Kantoren, Contact Center, New Business en Kleinbedrijf);
-Adviseert het MT Personal Banking en stakeholders ten aanzien van in te nemen standpunten in geval van discussie en over de manier waarop de implementatie effectief en efficiënt kan worden uitgevoerd;
-Coördineert en organiseert de implementatietrajecten en uitrol van (centraal geïnitieerde) vernieuwingen en campagnes;
-Analyseert en interpreteert zelfstandig de centraal, door Performance Management geleverde informatie en adviseert het management proactief omtrent kansen om de performance van hun afdeling te verbeteren;
-Doet voorstellen om de klantbediening te verbeteren.

Successen
-Als Projectleider Retentie voor de Directe Kanalen een succesvolle pilot (het werken met een Retentiedesk) gedraaid binnen het Advies & Service Center. Redenen van opzeggingen en de beste aanpak zijn bekend. Het werken met een Retentiedesk wordt verder binnen de Directe Kanalen uitgerold.

-Als Hoofd Command Center ervoor gezorgd dat de FBN klanten naar volle tevredenheid zijn gemigreerd naar ABN AMRO.
-Implementatie van een Retentiedesk met een behoud van 50% van de opzeggingen van klanten;
-Implementatie van een Klanttevredenheid Dashboard, waardoor de klanttevredenheid significant is gestegen.





2004 - 2007 Hoofd Teleservice Amstelveen en Rotterdam
-Het direct leidinggeven aan 8 Supervisors Teleservice en indirect aan 120 medewerkers op 2 sites (Amstelveen en Rotterdam) binnen Fortis Bank Nederland. Het Hoofd Teleservice is eindverantwoordelijk voor de ontwikkeling en operationele implementatie van het tactische beleid van de afdeling Teleservice op het gebied van Sales, efficiency en kwaliteit.

Successen
-Een grote bijdrage geleverd aan de overgang van een cost center naar een profit center;
-Het Customer Focus Label behaald (op afdelingsniveau voldaan aan uitdagende criteria op het gebied van Sales, Efficiency en Kwaliteit).

2001 – 2003 Hoofd Teleservice Inbound Contact Center Rotterdam
-Directe aansturing van 5 Supervisors, indirecte aansturing van 8 senior medewerkers, 42 medewerkers en 10 medewerkers Basisdiensten;
-Maakt deel uit van het MT Contact Center Rotterdam;
-Verantwoordelijk voor Sales, efficiency en effectiviteit.

1998 - 2001 Manager Inbound Callcenter Generale Bank
-Eindverantwoordelijk voor Inbound, Personele zaken, Opleidingen en Back-office.
-Maakt deel uit van MT Callcenter Rotterdam.

1987 – 1998 Kantoordirecteur diverse kantoren voor zowel zakelijke als particuliere klanten

Lees meer

Software kennis

  • Linkedin
  • MS Excel
  • MS Powerpoint
  • MS Word
  • Scrum

Software kennis


  • Linkedin
  • MS Excel
  • MS Powerpoint
  • MS Word
  • Scrum
Lees meer

Opleiding

Studie
2018 Scrum Product Owner
2018 Scrum Master
2009 Prince 2 Foundation (Lagant Management Consultants)
1999 NIMA-A
1978 VWO

Training
Bank
-Diverse functie gerelateerde opleidingen, waaronder de nodige NIBE’s.

Leiding geven
-Sales Coaching (van Dalsem & Schouten),
-Inzicht in Invloed (Zuidema),
-Werving & selectiegesprekken,
-POP-gesprekken,
-Projectmanagement Leidinggeven aan projecten (KSG Bereschot),
ñ Projectmanagement Methoden en technieken,
ñ Leergang voor Managers en
ñ Professionals (Innovatiemanagement, Vernieuwingsmanagement en Veranderingsmanagement)

Opleiding

Studie
2018 Scrum Product Owner
2018 Scrum Master
2009 Prince 2 Foundation (Lagant Management Consultants)
1999 NIMA-A
1978 VWO

Training
Bank
-Diverse functie gerelateerde opleidingen, waaronder de nodige NIBE’s.

Leiding geven
-Sales Coaching (van Dalsem & Schouten),
-Inzicht in Invloed (Zuidema),
-Werving & selectiegesprekken,
-POP-gesprekken,
-Projectmanagement Leidinggeven aan projecten (KSG Bereschot),
ñ Projectmanagement Methoden en technieken,
ñ Leergang voor Managers en
ñ Professionals (Innovatiemanagement, Vernieuwingsmanagement en Veranderingsmanagement)

Lees meer

Kerncompetenties

  • Klantgerichtheid
  • Netwerkvaardigheid
  • Organisatiegericht aansturen
  • Plannen en organiseren
  • Samenwerken

Kerncompetenties


  • Klantgerichtheid
  • Netwerkvaardigheid
  • Organisatiegericht aansturen
  • Plannen en organiseren
  • Samenwerken
Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto

  • Talenkennis (spreken)

    Nederlands (Uitstekend), Engels (Goed)

  • Talenkennis (schrijven)

    Nederlands (Goed)

Hobby's & interesses

gezin, bestuurlijke functies in stichtingen en vereniging, psychologie, theater, jazz en klassieke muziek, lezen, voetbal en film.

Hobby's & interesses

gezin, bestuurlijke functies in stichtingen en vereniging, psychologie, theater, jazz en klassieke muziek, lezen, voetbal en film.

Eigenschappen

Mijn kracht zit vooral in ondernemerschap, resultaatgerichtheid, klantgerichtheid, analytisch vermogen en samenwerken.
Ik ben zakelijk, origineel, flexibel, sociaal, energiek, onafhankelijk en neem het voortouw.

Eigenschappen

Mijn kracht zit vooral in ondernemerschap, resultaatgerichtheid, klantgerichtheid, analytisch vermogen en samenwerken.
Ik ben zakelijk, origineel, flexibel, sociaal, energiek, onafhankelijk en neem het voortouw.

Lees meer

Mijn actuele situatie

Ik ben op zoek naar

  • Situatie: Werkzoekend
  • Functie: Business Consultant, Business Controller, Projectmanager Sales
  • Sector: Banken, Marketing & Communicatie, Overheid, Zakelijke Dienstverlening
  • Dienstverband: Vast
  • Salaris: Nader overeen te komen
  • Aantal uren: 32-40 uur

Mijn werkgebieden

Klik om de werkgebieden van Jan Doornenbal te bekijken