• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:

Persoonlijk


Hi, ik ben Ruud, 40 jaar en inmiddels al weer ruim 10 jaar werkzaam in de ICT. Mijn achtergrond ligt echter in de sportjournalistiek. Met deze kennis, en daarnaast mijn ervaring van een jaar werken…

Persoonlijk

Hi,

ik ben Ruud, 40 jaar en inmiddels al weer ruim 10 jaar werkzaam in de ICT. Mijn achtergrond ligt echter in de sportjournalistiek. Met deze kennis, en daarnaast mijn ervaring van een jaar werken en wonen in Italië, heb ik een unieke manier van functioneren ontwikkeld die binnen diverse branches ingezet kan worden op het gebied van Projectmanagement, Proces Management en Keten Management.

Lees meer
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Mijn specialisme

Ik ben een echte verbinder. Met mijn enthousiasmerende manier van werken, krijg ik diverse lagen binnen een organisatie mee in mijn visie en motiveer ik mijn collega's om de doelen te realiseren die wij elkaar stellen. Ik haal plezier uit het coachen van collega's en hen iedere keer beter te maken zodat we ons met z'n allen optimaal in kunnen zetten voor de klant.

Mijn specialisme

Ik ben een echte verbinder. Met mijn enthousiasmerende manier van werken, krijg ik diverse lagen binnen een organisatie mee in mijn visie en motiveer ik mijn collega's om de doelen te realiseren die wij elkaar stellen. Ik haal plezier uit het coachen van collega's en hen iedere keer beter te maken zodat we ons met z'n allen optimaal in kunnen zetten voor de klant.

Lees meer

Werkervaring

Jan 2018-dec 2018:
ICT Projectleider Horizon & Altra Jeugdzorg en speciaal onderwijs

Bij Horizon en Altra (samen iHUB) Jeugdzorg en speciaal onderwijs ben ik als ICT Projectleider verantwoordelijk voor de implementatie van Chromebooks en het werken met de Google omgeving (het COOL platform van Cloudwise) op 38 scholen.
We zijn na een succesvolle pilot overgegaan tot de aanschaf en implementatie van de Chromebooks en de daarbij behorende nieuwe werkwijze met behulp van leermiddelen en applicaties. Ik ben verantwoordelijk voor de contacten met de scholen, de ICT afdeling, de leveranciers en de stakeholders binnen iHUB.
Tijdens het project heb ik de planning gemaakt en bewaakt, de budgetten inzichtelijk gemaakt en onder controle gehouden, werkinstructies en procesbeschrijvingen geschreven en de onderhandelingen gevoerd met de diverse leveranciers van de hardware en software.
Bij de uitrol heb ik geholpen om de Chromebooks gebruiksklaar te maken door ze in te spoelen en correct te installeren. De scholen werken nu allemaal naar volle tevredenheid met de Chromebooks. Alle leraren hebben een training gehad zodat ze op de juiste wijze met de Google omgeving kunnen werken.

2010-sept 2017:
Proces/Ketenmanager Specialist Procesinrichting KPN

Het End-to-End (E2E) Management model (bestaande uit Problem-, Major Incident- en Case Management) wordt binnen KPN ingezet als een controle /verbetermechanisme (ketenbreed binnen de delivery organisatie).
De afgesproken dienstverlening (vertaald in specifieke Key Performance Indicatoren - KPI's) met diverse klantorganisaties, gebaseerd op ITIL gestandaardiseerde procesvormen, wordt hierdoor gewaarborgd. Als Case (Proces & Keten) Manager binnen E2E droeg ik zorg voor een correcte uitvoer van de E2E Case Management methodiek over de keten t.b.v. de top 50 grootste zakelijke klanten van KPN.

- Operationeel verantwoordelijk voor het behalen van de klant SLA’s, in samenwerking met de Case Coördinatoren vanuit de diverse business lines;
- Klant SLA’s vertalen naar concrete E2E prestatie voorwaarden en targets;
- Klant SLA’s vertalen naar generieke SWW (Standaard werkwijze)/OLA (Operational Level Agreements) afspraak voorstellen;
- Analyseren van performances, herkennen van procesmatige knelpunten en deze vertalen naar verbeteringsvoorstellen;
- Optimaliseren en standaardiseren van verbetervoorstellen;
- Voorzitten van de E2E Case Management Meetings waarin de performance en verbetervoorstellen werden besproken;
- Samenwerking met de (Enterprise) Delivery Managers, Team Leaders en andere Stakeholders betreffende interne en externe leveranciers knelpunten;
- Verantwoordelijk voor de integriteit van alle E2E klantspecifieke rapportages.

Onder andere voor Achmea, ASML, Eneco, Deli XL, Group 4 Securicor, HBR, KLM, Politie en PWC heb ik succesvol de volledige keten binnen KPN aangestuurd en zorg gedragen voor een positieve SLA performance en een continu verbeterende dienstverlening voor de klant.
Voor KPN zelf heb ik de interne keten 6 jaar aangestuurd vanaf het moment dat deze terug werd gehaald uit Boedapest. Op dat moment was de SLA score 50% per maand. Ik heb door diverse partijen binnen KPN samen te brengen en duidelijke processen op te stellen en te bewaken, ervoor gezorgd dat we de 6 opvolgende jaren constant boven target hebben gescoord met een minimale SLA performance van 90% op zowel incidenten als standaard requests.
Ook mijn andere klanten heb ik een voorspelbare, positieve SLA performance boven target bezorgd.

2009-2010:
Teamleader Servicedesk KPN

- Opstellen van management rapportages op basis van cijfers over binnenkomende telefoongesprekken, calls per persoon, SLA Scores en KPI’s
- Hoofdverantwoordelijk voor de processen bij het verhelpen van storingen met hoge prioriteit en eventuele escalaties;
o Eerste aanspreekpunt van klanten
o Aansturen van betrokken interne afdelingen
o Aansturen van betrokken externe partijen
o Registreren en afhandelen van binnenkomende telefoongesprekken
o Plaatsen van bestellingen van klanten bij interne en externe partijen
o Adviseren van het management bij diverse beleidsmatige onderwerpen
o Opstellen van werkinstructies

2008-2009: Servicedesk Medewerker KPN
2007-2008: Account Manager Great Britain DKV Euroservice
2006-2007: Sales Manager Binnendienst Van den Heuvel Glas
2005-2006: Account Manager SRT International
2004-2005: Back Office medewerker Casema NV
2003-2004: Servicedesk medewerker TNT Logistics
2003: Area Manager Toscane, Italië Selectcamp
1999-2003: Redacteur/verslaggever/presentator sport Omroep RTV West

Werkervaring

Jan 2018-dec 2018:
ICT Projectleider Horizon & Altra Jeugdzorg en speciaal onderwijs

Bij Horizon en Altra (samen iHUB) Jeugdzorg en speciaal onderwijs ben ik als ICT Projectleider verantwoordelijk voor de implementatie van Chromebooks en het werken met de Google omgeving (het COOL platform van Cloudwise) op 38 scholen.
We zijn na een succesvolle pilot overgegaan tot de aanschaf en implementatie van de Chromebooks en de daarbij behorende nieuwe werkwijze met behulp van leermiddelen en applicaties. Ik ben verantwoordelijk voor de contacten met de scholen, de ICT afdeling, de leveranciers en de stakeholders binnen iHUB.
Tijdens het project heb ik de planning gemaakt en bewaakt, de budgetten inzichtelijk gemaakt en onder controle gehouden, werkinstructies en procesbeschrijvingen geschreven en de onderhandelingen gevoerd met de diverse leveranciers van de hardware en software.
Bij de uitrol heb ik geholpen om de Chromebooks gebruiksklaar te maken door ze in te spoelen en correct te installeren. De scholen werken nu allemaal naar volle tevredenheid met de Chromebooks. Alle leraren hebben een training gehad zodat ze op de juiste wijze met de Google omgeving kunnen werken.

2010-sept 2017:
Proces/Ketenmanager Specialist Procesinrichting KPN

Het End-to-End (E2E) Management model (bestaande uit Problem-, Major Incident- en Case Management) wordt binnen KPN ingezet als een controle /verbetermechanisme (ketenbreed binnen de delivery organisatie).
De afgesproken dienstverlening (vertaald in specifieke Key Performance Indicatoren - KPI's) met diverse klantorganisaties, gebaseerd op ITIL gestandaardiseerde procesvormen, wordt hierdoor gewaarborgd. Als Case (Proces & Keten) Manager binnen E2E droeg ik zorg voor een correcte uitvoer van de E2E Case Management methodiek over de keten t.b.v. de top 50 grootste zakelijke klanten van KPN.

- Operationeel verantwoordelijk voor het behalen van de klant SLA’s, in samenwerking met de Case Coördinatoren vanuit de diverse business lines;
- Klant SLA’s vertalen naar concrete E2E prestatie voorwaarden en targets;
- Klant SLA’s vertalen naar generieke SWW (Standaard werkwijze)/OLA (Operational Level Agreements) afspraak voorstellen;
- Analyseren van performances, herkennen van procesmatige knelpunten en deze vertalen naar verbeteringsvoorstellen;
- Optimaliseren en standaardiseren van verbetervoorstellen;
- Voorzitten van de E2E Case Management Meetings waarin de performance en verbetervoorstellen werden besproken;
- Samenwerking met de (Enterprise) Delivery Managers, Team Leaders en andere Stakeholders betreffende interne en externe leveranciers knelpunten;
- Verantwoordelijk voor de integriteit van alle E2E klantspecifieke rapportages.

Onder andere voor Achmea, ASML, Eneco, Deli XL, Group 4 Securicor, HBR, KLM, Politie en PWC heb ik succesvol de volledige keten binnen KPN aangestuurd en zorg gedragen voor een positieve SLA performance en een continu verbeterende dienstverlening voor de klant.
Voor KPN zelf heb ik de interne keten 6 jaar aangestuurd vanaf het moment dat deze terug werd gehaald uit Boedapest. Op dat moment was de SLA score 50% per maand. Ik heb door diverse partijen binnen KPN samen te brengen en duidelijke processen op te stellen en te bewaken, ervoor gezorgd dat we de 6 opvolgende jaren constant boven target hebben gescoord met een minimale SLA performance van 90% op zowel incidenten als standaard requests.
Ook mijn andere klanten heb ik een voorspelbare, positieve SLA performance boven target bezorgd.

2009-2010:
Teamleader Servicedesk KPN

- Opstellen van management rapportages op basis van cijfers over binnenkomende telefoongesprekken, calls per persoon, SLA Scores en KPI’s
- Hoofdverantwoordelijk voor de processen bij het verhelpen van storingen met hoge prioriteit en eventuele escalaties;
o Eerste aanspreekpunt van klanten
o Aansturen van betrokken interne afdelingen
o Aansturen van betrokken externe partijen
o Registreren en afhandelen van binnenkomende telefoongesprekken
o Plaatsen van bestellingen van klanten bij interne en externe partijen
o Adviseren van het management bij diverse beleidsmatige onderwerpen
o Opstellen van werkinstructies

2008-2009: Servicedesk Medewerker KPN
2007-2008: Account Manager Great Britain DKV Euroservice
2006-2007: Sales Manager Binnendienst Van den Heuvel Glas
2005-2006: Account Manager SRT International
2004-2005: Back Office medewerker Casema NV
2003-2004: Servicedesk medewerker TNT Logistics
2003: Area Manager Toscane, Italië Selectcamp
1999-2003: Redacteur/verslaggever/presentator sport Omroep RTV West

Lees meer

Software kennis

  • Scrum
  • MS Powerpoint
  • MS Word
  • MS Sharepoint
  • Twitter

Software kennis


  • Scrum
  • MS Powerpoint
  • MS Word
  • MS Sharepoint
  • Twitter
  • MS Excel
  • Linkedin
  • Instagram
  • Facebook
  • Office 365
  • Exact
  • MS Project
  • Adobe Photoshop
  • Wordpress
  • Unit4
  • SAP
  • Java
  • Salesforce
  • Adobe After effects
  • MS Acces
  • Html
  • Adobe Premiere
  • Adobe Indesign
  • Adobe Illustrator
  • Front-end development
Lees meer

Opleiding

Opleiding:
2010 - 2012: HBO Bedrijfskunde
1998 - 1999: HBO School van Journalistiek
1995 - 1997: HAVO, Veurs College, Leidschendam
1990 - 1995: MAVO, Veurs College, Leidschendam

Certificaten:
 Agile Scrum Master (nov. 2017)
 Agile Scrum Foundation (2016)
 LEAN Six Sigma Yellow Belt (2015)
 ITIL Operational Support & Analysis (2014)
 BISL (2013)
 Prince 2 (2010)
 ITIL Foundation V3 (2009)
 ITIL Foundation V2 (2008)

Opleiding

Opleiding:
2010 - 2012: HBO Bedrijfskunde
1998 - 1999: HBO School van Journalistiek
1995 - 1997: HAVO, Veurs College, Leidschendam
1990 - 1995: MAVO, Veurs College, Leidschendam

Certificaten:
 Agile Scrum Master (nov. 2017)
 Agile Scrum Foundation (2016)
 LEAN Six Sigma Yellow Belt (2015)
 ITIL Operational Support & Analysis (2014)
 BISL (2013)
 Prince 2 (2010)
 ITIL Foundation V3 (2009)
 ITIL Foundation V2 (2008)

Lees meer

Kerncompetenties

  • Aanpassingsvermogen
  • Netwerkvaardigheid
  • Onafhankelijkheid
  • Ontwikkelen medewerkers
  • Probleemanalyse

Kerncompetenties


  • Aanpassingsvermogen
  • Netwerkvaardigheid
  • Onafhankelijkheid
  • Ontwikkelen medewerkers
  • Probleemanalyse
  • Samenbindend leiderschap
  • Samenwerken
  • Schriftelijke vaardigheid
  • Snel schakelen
  • Stressbestendigheid
  • Toekomstvisie
  • Toewijding
  • Vasthoudendheid
  • Verandervermogen
  • Zelfinzicht
  • Motiveren
  • Mondelinge vaardigheid
  • Creativiteit
  • Integriteit
  • Klantgerichtheid
  • Anticiperen
  • Luisteren
  • Besluitvaardigheid
  • Betrokkenheid
  • Energie
  • Informatie-analyse
  • Initiatief nemen
  • Prioritering
  • Omgevingsbewustzijn
  • Oordeelsvorming
  • Zelfvertrouwen
  • Overtuigingskracht
  • Discipline
  • Delegeren
  • Durf
  • Organisatiegericht aansturen
  • Plannen en organiseren
  • Omgang met details
  • Ambitie
  • Timemanagement
Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto

  • Talenkennis (spreken)

    Engels (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend), Duits (Goed), Frans (Matig), Italiaans (Matig)

  • Talenkennis (schrijven)

    Engels (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend), Duits (Goed), Frans (Matig), Italiaans (Matig)

Hobby's & interesses

Films, series, muziek, strand, terras, Playstation 4, wandelen, fietsen, fitness, duiken en reizen.

Hobby's & interesses

Films, series, muziek, strand, terras, Playstation 4, wandelen, fietsen, fitness, duiken en reizen.

Eigenschappen

Ik ben iemand die positief in het leven staat. Ik kijk altijd naar de mogelijkheden in plaats van naar de problemen, hoe cliché dit ook klinkt. Dit neem ik ook zeker mee in mijn werk waardoor ik bijna nooit van slag ben door een tegenslag maar direct door kan pakken naar de volgende stap.

Eigenschappen

Ik ben iemand die positief in het leven staat. Ik kijk altijd naar de mogelijkheden in plaats van naar de problemen, hoe cliché dit ook klinkt. Dit neem ik ook zeker mee in mijn werk waardoor ik bijna nooit van slag ben door een tegenslag maar direct door kan pakken naar de volgende stap.

Lees meer

Mijn actuele situatie

  • Huidige werkgever: Horizon jeugdzorg en speciaal onderwijs
  • Functie: Projectleider
  • Sector: ICT
  • Carrièreniveau: Leidinggevend
  • Beschikbaar vanaf: Binnen 1 maand

Ik ben op zoek naar

  • Situatie: Werkzoekend
  • Functie: Beeldredacteur, Bureauredacteur, Fotoredacteur, Journalist, Projectcoördinator, Projectleider, Projectmanager Communicatie, Projectmanager IT, Projectvoorbereider, Redacteur, Sportjournalist, Web redacteur
  • Sector: ICT, Marketing & Communicatie, Media & Journalistiek
  • Dienstverband: Vast
  • Salaris: 3.500 - 5.000
  • Aantal uren: 32-40 uur

Mijn werkgebieden

Klik om de werkgebieden van Ruud Lassche te bekijken

Mijn documenten