• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:

Persoonlijk


Als ik naar mezelf kijk zie ik een creatief, leergierig, betrokken en energiek persoon, die een nieuwe uitdaging niet opwacht maar aangaat. Door mijn open en spontane karakter maak ik makkelijk…

Persoonlijk

Als ik naar mezelf kijk zie ik een creatief, leergierig, betrokken en energiek persoon, die een nieuwe uitdaging niet opwacht maar aangaat.

Door mijn open en spontane karakter maak ik makkelijk contact met cursisten. Met mijn analytische blik schat ik snel in wat een groep/cursist nodig heeft: zo krijgt een drukke groep een geleide meditatie, een slome groep een activerende opdracht. Weten wat nodig is, betekent ook een stapje terug kunnen doen: doceren is láten leren. Met humor breek ik vastgeroeste opvattingen en gedragingen open: taal is om mee te spelen. Mijn improvisatievermogen komt goed te pas bij de alledaagse chaos van de onderwijspraktijk. Ik zorg bovenal voor de entertainmentwaarde van een les: als een les boeiend, leuk, leerzaam en sprankelend is, gaat het leren vanzelf.

In curriculumontwikkeling blijf ik dit leerplezier altijd voor ogen houden: ‘hoe blijft een cursus boeiend, fris en speels?’

Daarnaast ben ik een toegankelijk en laagdrempelige trainingsacteur, die werkt met theorieën als het enneagram, de Roos van Leary, Ofman, LSD, RET en STAR.

Lees meer
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

01-10-2001 tot 16-05-2014
Trainingsacteur via eigen theaterondernemening www.animata.nl of verloond via Tentoo
Competenties: een toegankelijk en laagdrempelige trainingsacteur, die werkt met theorieën als het enneagram, de Roos van Leary, Ofman, LSD, RET en STAR

01-03-2008 tot 30-08-2013
Hogeschooldocent drama op de lerarenopleiding Windesheim Zwolle, hier verzorgde ik ook onderwijskundige trainingen voor nieuwe hogeschooldocenten via de Corporate Academy Zwolle
Competenties: module ontwikkeling en lesgeven van het vak drama aan alle jaren en vakgroepen van de lerarenopleiding, daarnaast studentbegeleiding in stage en onderzoek

01-04-2007 tot 30-07-2009
Hogeschooldocent Psychologie Pedagagogiek Onderwijskunde
Competenties: module ontwikkeling en lesgeven van het vak onderwijspsychologie aan het tweede en derde jaar van de docent drama opleiding Artez in Arnhem en Zwolle

01-05-2013 tot heden
Muziektheater via eigen muziektheater onderneming www.johannaklaassen.nl
Competenties: performance, songwriting, netwerken, propaganda

Werkervaring

01-10-2001 tot 16-05-2014
Trainingsacteur via eigen theaterondernemening www.animata.nl of verloond via Tentoo
Competenties: een toegankelijk en laagdrempelige trainingsacteur, die werkt met theorieën als het enneagram, de Roos van Leary, Ofman, LSD, RET en STAR

01-03-2008 tot 30-08-2013
Hogeschooldocent drama op de lerarenopleiding Windesheim Zwolle, hier verzorgde ik ook onderwijskundige trainingen voor nieuwe hogeschooldocenten via de Corporate Academy Zwolle
Competenties: module ontwikkeling en lesgeven van het vak drama aan alle jaren en vakgroepen van de lerarenopleiding, daarnaast studentbegeleiding in stage en onderzoek

01-04-2007 tot 30-07-2009
Hogeschooldocent Psychologie Pedagagogiek Onderwijskunde
Competenties: module ontwikkeling en lesgeven van het vak onderwijspsychologie aan het tweede en derde jaar van de docent drama opleiding Artez in Arnhem en Zwolle

01-05-2013 tot heden
Muziektheater via eigen muziektheater onderneming www.johannaklaassen.nl
Competenties: performance, songwriting, netwerken, propaganda

Lees meer

Opleiding

01-09-19992 tot 01-10-1998
Onderwijspsychologie, richting bedrijfsopleidingen (master). Behaald.

01-09-1997 tot 30-07-1999
Filosofie en theologie 2 jaar losse vakken. Geen diploma, alleen vakkenoverzicht.

01-09-1999 tot 30-03-2005
Docent drama (master). Afgestudeerd op drama op Vrije school onderwijs. Behaald

01-10-2007 tot 30-06-2008
Jaartraining tot trainingsacteur gevorderd (behaald).

01-10-2009 tot 30-05-2010
Jaartraining opleiding tot student loopbaan begeleider (behaald).

01-09-2008 tot 30-07-2010
Driejarige opleiding theorie lichte muziek jazz (behaald).

01-10-2010 tot 30-05-2011
Cursus basis en gevorderden provocatief coachen (voldaan).

01-11-2011 tot 30-06-2012
Training en uitvoering online module ontwikkelen (voldaan).

05-01-2014 tot 22-06-2014
Halfjaartraining Complete Vocal Technique (te behalen in juni 2014).

Opleiding

01-09-19992 tot 01-10-1998
Onderwijspsychologie, richting bedrijfsopleidingen (master). Behaald.

01-09-1997 tot 30-07-1999
Filosofie en theologie 2 jaar losse vakken. Geen diploma, alleen vakkenoverzicht.

01-09-1999 tot 30-03-2005
Docent drama (master). Afgestudeerd op drama op Vrije school onderwijs. Behaald

01-10-2007 tot 30-06-2008
Jaartraining tot trainingsacteur gevorderd (behaald).

01-10-2009 tot 30-05-2010
Jaartraining opleiding tot student loopbaan begeleider (behaald).

01-09-2008 tot 30-07-2010
Driejarige opleiding theorie lichte muziek jazz (behaald).

01-10-2010 tot 30-05-2011
Cursus basis en gevorderden provocatief coachen (voldaan).

01-11-2011 tot 30-06-2012
Training en uitvoering online module ontwikkelen (voldaan).

05-01-2014 tot 22-06-2014
Halfjaartraining Complete Vocal Technique (te behalen in juni 2014).

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto

  • Talenkennis (spreken)

    Nederlands (Uitstekend), Engels (Goed)

  • Talenkennis (schrijven)

    Nederlands (Uitstekend), Engels (Goed)

Mijn actuele situatie

  • Functie: Trainingscoördinator
  • Sector: Media & Journalistiek
  • Carrièreniveau: Ervaren
  • Beschikbaar vanaf: Per direct

Ik ben op zoek naar

  • Situatie: Werkzoekend
  • Functie: Trainingscoördinator
  • Sector: Media & Journalistiek
  • Dienstverband: Vast, Tijdelijk, ZZP
  • Salaris: Nader overeen te komen
  • Aantal uren: 24-32 uur

Mijn werkgebieden