• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:

Persoonlijk


Sterke persoonlijkheid die vakinhoudelijke deskundigheid koppelt aan verbindend en resultaatgericht leiderschap. Commercieel gedreven people manager met diepgaande kennis van Category Management,…

Persoonlijk

Sterke persoonlijkheid die vakinhoudelijke deskundigheid koppelt aan verbindend en resultaatgericht leiderschap.
Commercieel gedreven people manager met diepgaande kennis van Category Management, Inkoop, Marketing en Business Development.
Ruime ervaring in het managen van (interculturele) teams, het ontwikkelen en implementeren van categoriestrategieën en marketingcampagnes. Ruimdenkende en enthousiaste persoonlijkheid, die zeer gewaardeerd wordt door collega's, klanten en leveranciers bij het ontwikkelen van nieuwe kansen en de business naar een hoger niveau tilt. Als collega gewaardeerd om leiderschap, positiviteit, onderhandelingsvaardigheden

Lees meer
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Mijn specialisme

inkoop management professional:
Category Management, Category Development, Online en Off line Merchandising strategie, Inkoop management, Onderhandelen en contracten, Management, Marketing, Coaching

Mijn specialisme

inkoop management professional:
Category Management, Category Development, Online en Off line Merchandising strategie, Inkoop management, Onderhandelen en contracten, Management, Marketing, Coaching

Werkervaring

Inkoop Directeur
Bunzl Nederland - 09/2017 - huidig

Als lid van het directieteam ben ik verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het (strategisch) inkoopbeleid en voor category management van de Bunzl bedrijven in Nederland. Ik sluit strategische overeenkomsten af met leveranciers en ben de verbindende factor tussen de verschillende bedrijven. Ik stuur de inkoopmanagers van iedere Business Unit functioneel aan en stuur tevens 5 Category Managers aan (CSR, cleaning, guest supplies, packaging en medical).
Resultaten:
- Implementatie van een strategisch partnership met de belangrijkste leveranciers met meer efficiency, een betere afstemming en samenwerking en een duidelijke focus als gevolg.
- Optimalisatie van het voorraadniveau; het reduceren van non en slow movers, voorraadreductie na 5 maanden 175K. Vanaf mei de andere Business Units geïmplementeerd, YTD voorraadreductie is 245K.
- In een decentrale organisatie, centrale inkoop geïmplementeerd voor leveranciers welke overschrijdend zijn. Resultaat: meer efficiency door één contract en één eigenaar voor alle Business Units.

European Channel Merchandising Manager Office Supplier & Furniture - Online & Retail
(B-to-C) & Advantage (B-to-B)
Staples Europe Amsterdam - 09/2014 - 08/2017
In deze matrixorganisatie was ik verantwoordelijk voor de go to market strategie en winstgevendheid van twee categorieën voor drie afzetkanalen (online, retail en advantage). Ik vertaalde de centrale Staples strategie naar een Europese (lokale) strategie. Ook ontwikkelde ik de category- en marketingplannen gezamenlijk met de lokale Trademanagers. Resultaat was een efficiëntere en effectievere uitvoering van het plan. Belangrijkste doelen waren: winstgevendheid vergroten, marge verbeteren en de Europese Category Managers adviseren op basis van segmentkanaal en land. Dit alles altijd in afstemming met de afdelingen marketing, inkoop en met leveranciers. Het team dat ik aanstuurde bestond uit 14 Trade Managers (indirect 25) aan in 13 landen en was verantwoordelijk voor het Europese marketingbudget van € 20 miljoen en rebates € 32 miljoen. Resultaten:
- Succesvolle lancering van een centraal gestuurde promotie binnen het Advantage-kanaal met een omzetstijging van 3,6% als gevolg.
- Als projectleider verantwoordelijk voor het reduceren van non- en slowmovers voor heel Europa. Dit resulteerde in een voorraadreductie van € 12 miljoen door het opstellen en implementeren van een gestructureerd plan.
- Harmoniseren van leveranciers en assortiment, met 2% margeverbetering tot gevolg.
- Inkoopvoorwaarden van lokale leveranciers (Zweden, Engeland en Duitsland) verbeterd met een besparing van € 250k tot gevolg.

Senior Category Manager Office Supplies Cross Channel (B-to-B, retail and online)
01/2013 - 03/2015 & Category Manager Office Supplies Advantage (B-to-B) - 01/2007 - 12/2012 Staples Benelux Almere
Mijn verantwoordelijkheid was het ontwikkelen en beheren van de categorie voor drie afzetkanalen (online, retail en advantage). De categorie bevatte zes productgroepen met in totaal 15.000 producten en een inkoopwaarde van € 80 miljoen. Ik had een leidende rol in diverse Europese projecten (o.a. assortiment optimalisatie, Europese promoties). Ik stelde markt- en doelgroep analyses en promotieplan op en implementeerde deze. Verder hield ik mij bezig met het uitbouwen van het Intercambio assortiment (groothandel) en was ik projectleider voor het ontwikkelen en introduceren van een eigen merk assortiment. Ik stuurde een Category Manager en assistent aan en was verantwoordelijk voor het marketingbudget van € 1,2 miljoen en rebates € 3,5 miljoen. Resultaten:
- De Benelux-strategie vertaald naar lokaal, met als resultaat betere inkoopcondities, betere assortiment samenstelling en betere samenwerking met leveranciers: besparing € 400k per jaar.
- Binnen de subcategorie ‘meeting room’ de productsamenstelling verbeterd en de afdeling sales de tools gegeven om de productgroep beter te verkopen: inkoopomzetgroei van € 500k in drie jaar.
- Voor het retail segment de productgroep archiveren ingedeeld naar klantbehoeftes: margeverbetering van 2% en omzetstijging van € 100k.
- Mijn assistent in 2 jaar tijd opgeleid tot junior Category Manager.
- Implementatie van een nieuw Intercambio assortiment, inkoopwaarde € 12 miljoen.
- Inkoopcondities Europese leveranciers verbeterd: besparing € 700k per jaar.
- Met leverancier 3M een category plan geschreven: 10% groei in post-it assortiment.
- Binnen Post-It assortiment valuepacks ontwikkeld en geïntroduceerd: margestijging gemiddeld 2%, omzetstijging € 150k en margeverbetering van € 20k per jaar.

Medior Consultant inkoop
Benefit procurement consultancy - 11/2005 - 12/2006
Verantwoordelijk voor inkoop verbeter- en reductietrajecten voor verschillende profit en non-profit organisaties (ROC Amsterdam, Delta Wonen, TNT, HURKS en ING). Ik hield mij o.a. bezig met kwantitatieve en kwalitatieve analyses en Europese en onderhandse aanbestedingen. Resultaten:
- Een inkoopreductietool ontwikkeld en geïmplementeerd.
- Bij woningcorporatie Deltawonen het centrale verwarming onderhoudscontract opnieuw aanbesteed: besparing € 100k per jaar.

Werkervaring

Inkoop Directeur
Bunzl Nederland - 09/2017 - huidig

Als lid van het directieteam ben ik verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het (strategisch) inkoopbeleid en voor category management van de Bunzl bedrijven in Nederland. Ik sluit strategische overeenkomsten af met leveranciers en ben de verbindende factor tussen de verschillende bedrijven. Ik stuur de inkoopmanagers van iedere Business Unit functioneel aan en stuur tevens 5 Category Managers aan (CSR, cleaning, guest supplies, packaging en medical).
Resultaten:
- Implementatie van een strategisch partnership met de belangrijkste leveranciers met meer efficiency, een betere afstemming en samenwerking en een duidelijke focus als gevolg.
- Optimalisatie van het voorraadniveau; het reduceren van non en slow movers, voorraadreductie na 5 maanden 175K. Vanaf mei de andere Business Units geïmplementeerd, YTD voorraadreductie is 245K.
- In een decentrale organisatie, centrale inkoop geïmplementeerd voor leveranciers welke overschrijdend zijn. Resultaat: meer efficiency door één contract en één eigenaar voor alle Business Units.

European Channel Merchandising Manager Office Supplier & Furniture - Online & Retail
(B-to-C) & Advantage (B-to-B)
Staples Europe Amsterdam - 09/2014 - 08/2017
In deze matrixorganisatie was ik verantwoordelijk voor de go to market strategie en winstgevendheid van twee categorieën voor drie afzetkanalen (online, retail en advantage). Ik vertaalde de centrale Staples strategie naar een Europese (lokale) strategie. Ook ontwikkelde ik de category- en marketingplannen gezamenlijk met de lokale Trademanagers. Resultaat was een efficiëntere en effectievere uitvoering van het plan. Belangrijkste doelen waren: winstgevendheid vergroten, marge verbeteren en de Europese Category Managers adviseren op basis van segmentkanaal en land. Dit alles altijd in afstemming met de afdelingen marketing, inkoop en met leveranciers. Het team dat ik aanstuurde bestond uit 14 Trade Managers (indirect 25) aan in 13 landen en was verantwoordelijk voor het Europese marketingbudget van € 20 miljoen en rebates € 32 miljoen. Resultaten:
- Succesvolle lancering van een centraal gestuurde promotie binnen het Advantage-kanaal met een omzetstijging van 3,6% als gevolg.
- Als projectleider verantwoordelijk voor het reduceren van non- en slowmovers voor heel Europa. Dit resulteerde in een voorraadreductie van € 12 miljoen door het opstellen en implementeren van een gestructureerd plan.
- Harmoniseren van leveranciers en assortiment, met 2% margeverbetering tot gevolg.
- Inkoopvoorwaarden van lokale leveranciers (Zweden, Engeland en Duitsland) verbeterd met een besparing van € 250k tot gevolg.

Senior Category Manager Office Supplies Cross Channel (B-to-B, retail and online)
01/2013 - 03/2015 & Category Manager Office Supplies Advantage (B-to-B) - 01/2007 - 12/2012 Staples Benelux Almere
Mijn verantwoordelijkheid was het ontwikkelen en beheren van de categorie voor drie afzetkanalen (online, retail en advantage). De categorie bevatte zes productgroepen met in totaal 15.000 producten en een inkoopwaarde van € 80 miljoen. Ik had een leidende rol in diverse Europese projecten (o.a. assortiment optimalisatie, Europese promoties). Ik stelde markt- en doelgroep analyses en promotieplan op en implementeerde deze. Verder hield ik mij bezig met het uitbouwen van het Intercambio assortiment (groothandel) en was ik projectleider voor het ontwikkelen en introduceren van een eigen merk assortiment. Ik stuurde een Category Manager en assistent aan en was verantwoordelijk voor het marketingbudget van € 1,2 miljoen en rebates € 3,5 miljoen. Resultaten:
- De Benelux-strategie vertaald naar lokaal, met als resultaat betere inkoopcondities, betere assortiment samenstelling en betere samenwerking met leveranciers: besparing € 400k per jaar.
- Binnen de subcategorie ‘meeting room’ de productsamenstelling verbeterd en de afdeling sales de tools gegeven om de productgroep beter te verkopen: inkoopomzetgroei van € 500k in drie jaar.
- Voor het retail segment de productgroep archiveren ingedeeld naar klantbehoeftes: margeverbetering van 2% en omzetstijging van € 100k.
- Mijn assistent in 2 jaar tijd opgeleid tot junior Category Manager.
- Implementatie van een nieuw Intercambio assortiment, inkoopwaarde € 12 miljoen.
- Inkoopcondities Europese leveranciers verbeterd: besparing € 700k per jaar.
- Met leverancier 3M een category plan geschreven: 10% groei in post-it assortiment.
- Binnen Post-It assortiment valuepacks ontwikkeld en geïntroduceerd: margestijging gemiddeld 2%, omzetstijging € 150k en margeverbetering van € 20k per jaar.

Medior Consultant inkoop
Benefit procurement consultancy - 11/2005 - 12/2006
Verantwoordelijk voor inkoop verbeter- en reductietrajecten voor verschillende profit en non-profit organisaties (ROC Amsterdam, Delta Wonen, TNT, HURKS en ING). Ik hield mij o.a. bezig met kwantitatieve en kwalitatieve analyses en Europese en onderhandse aanbestedingen. Resultaten:
- Een inkoopreductietool ontwikkeld en geïmplementeerd.
- Bij woningcorporatie Deltawonen het centrale verwarming onderhoudscontract opnieuw aanbesteed: besparing € 100k per jaar.

Lees meer

Software kennis

  • MS Excel
  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • Office 365

Software kennis


  • MS Excel
  • Facebook
  • Instagram
  • Linkedin
  • Office 365
  • MS Powerpoint
  • MS Word
  • Salesforce
  • SAP
  • MS Acces
  • Adobe Photoshop
Lees meer

Opleiding

2006
Nevi Nevi I (diploma behaald),
Nevi II (3 modules)

2000 - 2005
WO Vrije Universiteit te Amsterdam
Bedrijfskundige Economie
(diploma behaald)

1996 – 2000
HBO HES Amsterdam
Commerciële Economie
(diploma behaald)

1993 - 1996
MBO Amersteyn College Amersfoort
Internationale Handel
(diploma behaald)

1993 - 1996
MAVO MAVO Leusderweg Amersfoort

2015 New manager program (NMP)
2010 Management training, Middle Management, Kenneth Smith
2006 Prince II (project management)

Opleiding

2006
Nevi Nevi I (diploma behaald),
Nevi II (3 modules)

2000 - 2005
WO Vrije Universiteit te Amsterdam
Bedrijfskundige Economie
(diploma behaald)

1996 – 2000
HBO HES Amsterdam
Commerciële Economie
(diploma behaald)

1993 - 1996
MBO Amersteyn College Amersfoort
Internationale Handel
(diploma behaald)

1993 - 1996
MAVO MAVO Leusderweg Amersfoort

2015 New manager program (NMP)
2010 Management training, Middle Management, Kenneth Smith
2006 Prince II (project management)

Lees meer

Kerncompetenties

  • Toekomstvisie
  • Stressbestendigheid
  • Samenbindend leiderschap
  • Organisatiegericht aansturen
  • Onafhankelijkheid

Kerncompetenties


  • Toekomstvisie
  • Stressbestendigheid
  • Samenbindend leiderschap
  • Organisatiegericht aansturen
  • Onafhankelijkheid
  • Motiveren
  • Klantgerichtheid
  • Creativiteit
  • Betrokkenheid
  • Besluitvaardigheid
  • Ambitie
  • Initiatief nemen
  • Delegeren
  • Overtuigingskracht
  • Aanpassingsvermogen
Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto

  • Talenkennis (spreken)

    Engels (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend), Duits (Matig)

  • Talenkennis (schrijven)

    Engels (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend), Duits (Matig)

Hobby's & interesses

gezin, fotografie, reizen, tuinieren, fitness, spinning, skiën, golf.

Hobby's & interesses

gezin, fotografie, reizen, tuinieren, fitness, spinning, skiën, golf.

Eigenschappen

Eerlijk zijn, afspraken nakomen
Verantwoordelijkheid nemen over de dingen die goed gaan, maar ook over wat fout is gegaan
Relaties verdiepen en en win-win situaties nastreven
Zelfstandig
Een proactieve houding
Goed kunnen plannen, doseren en delegeren waar nodig
Zelfverzekerd en assertief
Anderen de ruimte geven
Open
Ambitieus en grensverleggend

Eigenschappen

Eerlijk zijn, afspraken nakomen
Verantwoordelijkheid nemen over de dingen die goed gaan, maar ook over wat fout is gegaan
Relaties verdiepen en en win-win situaties nastreven
Zelfstandig
Een proactieve houding
Goed kunnen plannen, doseren en delegeren waar nodig
Zelfverzekerd en assertief
Anderen de ruimte geven
Open
Ambitieus en grensverleggend

Lees meer

Mijn actuele situatie

  • Huidige werkgever: Bunzl Nederland
  • Sector: Handel (detail)
  • Carrièreniveau: Directie
  • Beschikbaar vanaf: In overleg

Ik ben op zoek naar

  • Situatie: Werkzoekend
  • Functie: Directeur, Directeur (Algemeen), Inkoop Manager, Manager Inkoop
  • Sector: Bouw & Infra, Facilitaire Dienstverlening, Gezondheidszorg & Farmacie, Handel (detail), Overheid, Industrie, Zakelijke Dienstverlening