• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:

Persoonlijk


Het geeft voldoening dat mijn bijdrage een verschil maakt. Dat ik mijn talenten kan inzetten om verbeteringen aan te brengen. Ik ben niet gedreven door een verlangen om hogerop te komen, wel om…

Persoonlijk

Het geeft voldoening dat mijn bijdrage een verschil maakt. Dat ik mijn talenten kan inzetten om verbeteringen aan te brengen. Ik ben niet gedreven door een verlangen om hogerop te komen, wel om mijzelf te ontwikkelen.

Lees meer
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

Amefa 2004-2009 (Apeldoorn)
In dienst gekomen bij de ICT afdeling nadat ik voor de inkoop afdeling een order opvolg systeem had gemaakt. Hierdoor konden inkoop orders bij de 30 verschillende leveranciers opgevolgd worden en kon de status hiervan automatisch met de 8 verschillende verkoopkantoren gedeeld worden.
Mijn voornaamste taak was het implementeren van een nieuw ERP systeem. Deze implementatie zou voornamelijk door eigen personeel gebeuren met ondersteuning van key-users vanuit de verschillende operationele afdelingen. Mijn taak hierin groeide uit tot het operationele beheer van dit project. Het vastleggen en opvolgen van openstaande calls, deze afstemmen met de externe consultants en de key-users. Het afstemmen en laten testen van de oplossingen hiervan met de key-users. Ook de technische implementatie was mijn werk. Installatie van de cliënt applicatie, inregelen van de server en printspoolers, inregelen van gegevensuitwisselingen met andere systemen. Ook was ik verantwoordelijk voor de migratie. De data werd door een collega uit het legacy systeem gehaald en door mij ge-hercodeerd en ingelezen in het nieuwe ERP systeem waarna het testen hiervan door key-users door mij werd gecoördineerd. Na een succesvolle implementatie in Nederland werd de implementatie van het verkoopkantoor in Spanje gedaan en de implementatie van de voorraadhoudende locatie in Polen voorbereid.
Mijn tweede taak werd systeem beheer. Uit onvrede over de hiervoor ingehuurde dienstverlener ging ik steeds vaker deze taken zelf oplossen. Hierin was ik volledig autodidact, telkens als een storing of probleem zich voordeed dook ik in de materie om deze zo op te lossen. Al snel was de externe dienstverlener alleen nog nodig voor specialistische zaken als het inregelen van een nieuwe mailserver. Veel voorkomende issues met desktops, servers, applicaties, databases en mailserver werden door mij afgehandeld.
Als hoofdkantoor waren wij verantwoordelijk voor de ICT van de gehele Amefa groep. Naast het uitrollen van het ERP pakket bestond dit uit de implementatie van een MPLS oplossing en het ondersteunen van de lokale ICT infrastructuren. In enkele jaren had ik mij de gehele infrastructuur dermate eigen gemaakt dat bij het vertrek van de ICT manager ik enkele maanden de functie van interim ICT manager heb bekleed.
Enkele maanden na het aantreden van een nieuwe ICT manager was de uitdaging uit de functie. De desktop en server omgeving was nu volledig virtueel. Door economische en bedrijfspolitieke redenen was de internationale implementatie van het ERP pakket stil komen liggen. Lokaal was er weinig werk aan het inmiddels goed functioneren ERP pakket. De vorige ICT manager hield zich voornamelijk bezig met het strategisch (International) beleid en liet het operationele niveau aan mij. Met de nieuwe ICT manager viel voor mijn functie ook het inkopen en aansturen van externen weg.
Tennet 2010-2011 (Arnhem)
Ik heb toen de overstap gemaakt naar Tennet. Een vele malen grotere organisatie waar ik hoopte mijn brede kennis van het ERP systeem te kunnen inzetten. Door de verregaande verzuiling in deze organisatie kon ik slechts een deel van mijn kennis inzetten en verder ontwikkelen. Er werd veel maatwerk aangevraagd en het beoordelen hiervan en vervolgens uitrollen hiervan was een van de grootste taken van de afdeling functioneel applicatiebeheer. Wel heb ik me toen verder verdiept in de programmering van de applicatie logica en de werking van de onderliggende database. Een van de noemenswaardige projecten was het evalueren en herschrijven van de vele query’s die de database belasten. Ook het schrijven van een nieuw disaster recovery plan van de afdeling volgende op een ernstige storing die enkele dagen duurde waarbij de lacunes in de huidige procedure pijnlijk duidelijk werden.
Voor een redelijk deel hield ik mij bezig met technisch applicatiebeheer, wat geen onderdeel uitmaakte van mijn taakomschrijving. In mijn functie als functioneel applicatiebeheerder waren geen mogelijkheden tot groei.
Dru 2011-2012 (Duiven)
Omdat ik een bredere functie zocht en meer uitdaging ging ik aan de slag bij Dru als applicatiebeheerder/systeembeheerder. Ter ondersteuning en vervanging van een chronisch zieke collega. Veel van de systemen waren verouderd en op onprofessionele wijze met elkaar verbonden. Wel was uit kostenbesparing een deel van de servers virtueel. Een groot deel van mijn tijd was ik storingen aan de systemen aan het oplossen. Er werd weinig geïnvesteerd in de ICT infrastructuur en het ontbrak duidelijk aan een moderne ERP oplossing. Pijnlijk duidelijk gemaakt door de vele meters dotmatrix printpapier die de inkoper wekelijks door moest nemen. ondanks de vele voorbeelden was er geen steun voor investeringen en werd ICT alleen als kostenpost gezien.
Berendsen 2012-2013 (Arnhem)
Een functie als applicatiebeheerder waarbij er veel waardering was voor het feit dat ik begreep hoe de achterliggende database functioneerde. Deze waardering kwam niet alleen door het maken van complexe query’s maar ook door het inlezen van nieuwe data en data reparaties welke anders handmatig door de operationele afdelingen moesten worden gedaan.
Met het inlijven van een overname kwam ook de integratie van hun ERP systeem in het onze. De migratie hiervan werd door mij gedaan.
Zelfstandig 2013-2017
Lichaamswerk en natuurgids. Het geven van groepslessen in bewustzijn in beweging. Het gidsen van toeristen op de Veluwe. Het geven van individuele sessies lichaamswerk. Bestuurslid en voorzitter van Vereniging Trager Approach Nederland (VTAN).
Het maken van eigen websites in html5 en css3. Leiding van het project voor de nieuwe website voor de VTAN. Maken van eigen promotie materiaal.

Werkervaring

Amefa 2004-2009 (Apeldoorn)
In dienst gekomen bij de ICT afdeling nadat ik voor de inkoop afdeling een order opvolg systeem had gemaakt. Hierdoor konden inkoop orders bij de 30 verschillende leveranciers opgevolgd worden en kon de status hiervan automatisch met de 8 verschillende verkoopkantoren gedeeld worden.
Mijn voornaamste taak was het implementeren van een nieuw ERP systeem. Deze implementatie zou voornamelijk door eigen personeel gebeuren met ondersteuning van key-users vanuit de verschillende operationele afdelingen. Mijn taak hierin groeide uit tot het operationele beheer van dit project. Het vastleggen en opvolgen van openstaande calls, deze afstemmen met de externe consultants en de key-users. Het afstemmen en laten testen van de oplossingen hiervan met de key-users. Ook de technische implementatie was mijn werk. Installatie van de cliënt applicatie, inregelen van de server en printspoolers, inregelen van gegevensuitwisselingen met andere systemen. Ook was ik verantwoordelijk voor de migratie. De data werd door een collega uit het legacy systeem gehaald en door mij ge-hercodeerd en ingelezen in het nieuwe ERP systeem waarna het testen hiervan door key-users door mij werd gecoördineerd. Na een succesvolle implementatie in Nederland werd de implementatie van het verkoopkantoor in Spanje gedaan en de implementatie van de voorraadhoudende locatie in Polen voorbereid.
Mijn tweede taak werd systeem beheer. Uit onvrede over de hiervoor ingehuurde dienstverlener ging ik steeds vaker deze taken zelf oplossen. Hierin was ik volledig autodidact, telkens als een storing of probleem zich voordeed dook ik in de materie om deze zo op te lossen. Al snel was de externe dienstverlener alleen nog nodig voor specialistische zaken als het inregelen van een nieuwe mailserver. Veel voorkomende issues met desktops, servers, applicaties, databases en mailserver werden door mij afgehandeld.
Als hoofdkantoor waren wij verantwoordelijk voor de ICT van de gehele Amefa groep. Naast het uitrollen van het ERP pakket bestond dit uit de implementatie van een MPLS oplossing en het ondersteunen van de lokale ICT infrastructuren. In enkele jaren had ik mij de gehele infrastructuur dermate eigen gemaakt dat bij het vertrek van de ICT manager ik enkele maanden de functie van interim ICT manager heb bekleed.
Enkele maanden na het aantreden van een nieuwe ICT manager was de uitdaging uit de functie. De desktop en server omgeving was nu volledig virtueel. Door economische en bedrijfspolitieke redenen was de internationale implementatie van het ERP pakket stil komen liggen. Lokaal was er weinig werk aan het inmiddels goed functioneren ERP pakket. De vorige ICT manager hield zich voornamelijk bezig met het strategisch (International) beleid en liet het operationele niveau aan mij. Met de nieuwe ICT manager viel voor mijn functie ook het inkopen en aansturen van externen weg.
Tennet 2010-2011 (Arnhem)
Ik heb toen de overstap gemaakt naar Tennet. Een vele malen grotere organisatie waar ik hoopte mijn brede kennis van het ERP systeem te kunnen inzetten. Door de verregaande verzuiling in deze organisatie kon ik slechts een deel van mijn kennis inzetten en verder ontwikkelen. Er werd veel maatwerk aangevraagd en het beoordelen hiervan en vervolgens uitrollen hiervan was een van de grootste taken van de afdeling functioneel applicatiebeheer. Wel heb ik me toen verder verdiept in de programmering van de applicatie logica en de werking van de onderliggende database. Een van de noemenswaardige projecten was het evalueren en herschrijven van de vele query’s die de database belasten. Ook het schrijven van een nieuw disaster recovery plan van de afdeling volgende op een ernstige storing die enkele dagen duurde waarbij de lacunes in de huidige procedure pijnlijk duidelijk werden.
Voor een redelijk deel hield ik mij bezig met technisch applicatiebeheer, wat geen onderdeel uitmaakte van mijn taakomschrijving. In mijn functie als functioneel applicatiebeheerder waren geen mogelijkheden tot groei.
Dru 2011-2012 (Duiven)
Omdat ik een bredere functie zocht en meer uitdaging ging ik aan de slag bij Dru als applicatiebeheerder/systeembeheerder. Ter ondersteuning en vervanging van een chronisch zieke collega. Veel van de systemen waren verouderd en op onprofessionele wijze met elkaar verbonden. Wel was uit kostenbesparing een deel van de servers virtueel. Een groot deel van mijn tijd was ik storingen aan de systemen aan het oplossen. Er werd weinig geïnvesteerd in de ICT infrastructuur en het ontbrak duidelijk aan een moderne ERP oplossing. Pijnlijk duidelijk gemaakt door de vele meters dotmatrix printpapier die de inkoper wekelijks door moest nemen. ondanks de vele voorbeelden was er geen steun voor investeringen en werd ICT alleen als kostenpost gezien.
Berendsen 2012-2013 (Arnhem)
Een functie als applicatiebeheerder waarbij er veel waardering was voor het feit dat ik begreep hoe de achterliggende database functioneerde. Deze waardering kwam niet alleen door het maken van complexe query’s maar ook door het inlezen van nieuwe data en data reparaties welke anders handmatig door de operationele afdelingen moesten worden gedaan.
Met het inlijven van een overname kwam ook de integratie van hun ERP systeem in het onze. De migratie hiervan werd door mij gedaan.
Zelfstandig 2013-2017
Lichaamswerk en natuurgids. Het geven van groepslessen in bewustzijn in beweging. Het gidsen van toeristen op de Veluwe. Het geven van individuele sessies lichaamswerk. Bestuurslid en voorzitter van Vereniging Trager Approach Nederland (VTAN).
Het maken van eigen websites in html5 en css3. Leiding van het project voor de nieuwe website voor de VTAN. Maken van eigen promotie materiaal.

Lees meer

Opleiding

.

Opleiding

.

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto

  • Talenkennis (spreken)

    Engels (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend)

  • Talenkennis (schrijven)

    Engels (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend)

Mijn actuele situatie

  • Huidige werkgever: zelfstandig
  • Sector: Gezondheidszorg & Farmacie, Reizen & Recreatie
  • Carrièreniveau: Ervaren
  • Beschikbaar vanaf: In overleg

Mijn werkgebieden