• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:

Persoonlijk


Ik ben een content maker en communicatieadviseur met een journalistieke achtergrond die weet hoe je impact maakt met online en offline verhalen. Ik zorg ervoor dat de boodschap van de organisatie…

Persoonlijk

Ik ben een content maker en communicatieadviseur met een journalistieke achtergrond die weet hoe je impact maakt met online en offline verhalen. Ik zorg ervoor dat de boodschap van de organisatie waarvoor ik werk op de juiste manier bij de doelgroep komt. Met inhoud, in de juiste vorm en met effect. Ik kan die producties zelf maken, maar net zo goed aansturen. Ik heb ervaring in projectmanagement, het aansturen van freelancers/collega’s, het volgen en bijsturen van productieprocessen en het beheren van budgetten. Ik kan met verschillende content management systemen werken, heb kennis van SEO en google analytics, html en verschillende opmaakprogramma’s als Photoshop en Indesign. Ik heb een politiek-sensitieve neus; ik ben kritisch, maar hou altijd het belang van het bedrijf waarvoor ik werk hoog in het vaandel. Collega’s en leidinggevenden noemen mij een harde werker, betrokken en betrouwbaar, communicatief sterk, een sociale collega met humor en creativiteit en een pro-actieve houding.

Lees meer
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

Merkjournalist & Adviseur Branded Journalism
april 2016 – september 2017
De Nieuwsmakers

De Nieuwsmakers maken content voor merken/bedrijven vanuit een journalistiek
perspectief. Hiermee kunnen bedrijven een betere impact maken op hun doelgroep dan met een reclameboodschap.

Verantwoordelijkheden:
- Adviseren over en ontwikkelen van communicatiestrategieën (on- en offline)
- Eindverantwoordelijk voor productiecoördinatie van een maandelijks vakblad
- Aansturen en onderhouden van netwerk journalisten en fotografen
- Produceren van persberichten, opiniestukken, interviews, achtergronden en social media content
- Ontwikkelen van trainingen over branded journalism voor communicatiemanagers
- Financiële administratie en budgetbeheer
- Acqusitie van nieuwe opdrachtgevers

Webmaster/redacteur
juli 2008 – maart 2016
Uitgeverij Bohn Stafleu van Loghum/Springer Media
Uitgeverij Reed Business Information

Zorg + Welzijn is de vaktitel in het sociaal domein (welzijnswerk, jeugdzorg, ouderenzorg, GGZ, gehandicaptenzorg). De titel heeft een maandelijks magazine, een website met dagelijks nieuws, bijbehorende social media en een online nieuwsbrief.

Verantwoordelijkheden:
- Dagelijks produceren, plaatsen en verspreiden van online nieuwsartikelen volgens scrum-werkwijze
- Productie-coördinatie magazine Zorg + Welzijn
- Beheren en ontwikkelen website m.b.t. SEO, customer journey en communityvorming
- Analyseren en beïnvloeden van online statistieken
- Aansturen van freelance journalisten, fotografen en bloggers
- Acquisitie van nieuwe samenwerkingspartners
- Monitoren en uitvoeren contractafspraken samenwerkingspartners
- Begeleiden van collega’s in verbeteren van online competenties

Freelance journalist
Januari 2006 – april 2016
Alexandra Sweers Journalistiek en Eindredactie

Als freelance journalist schreef ik voor de Haagse weekkrant Den Haag (2007 t/m 2011). Onderwerpen: economie en cultuur. Ik was eindredacteur bij Vakblad Uitvaart (2011 t/m 2014). Ook maakte ik online artikelen over gezondheid en beweging voor BBB Health Boutique.

Werkervaring

Merkjournalist & Adviseur Branded Journalism
april 2016 – september 2017
De Nieuwsmakers

De Nieuwsmakers maken content voor merken/bedrijven vanuit een journalistiek
perspectief. Hiermee kunnen bedrijven een betere impact maken op hun doelgroep dan met een reclameboodschap.

Verantwoordelijkheden:
- Adviseren over en ontwikkelen van communicatiestrategieën (on- en offline)
- Eindverantwoordelijk voor productiecoördinatie van een maandelijks vakblad
- Aansturen en onderhouden van netwerk journalisten en fotografen
- Produceren van persberichten, opiniestukken, interviews, achtergronden en social media content
- Ontwikkelen van trainingen over branded journalism voor communicatiemanagers
- Financiële administratie en budgetbeheer
- Acqusitie van nieuwe opdrachtgevers

Webmaster/redacteur
juli 2008 – maart 2016
Uitgeverij Bohn Stafleu van Loghum/Springer Media
Uitgeverij Reed Business Information

Zorg + Welzijn is de vaktitel in het sociaal domein (welzijnswerk, jeugdzorg, ouderenzorg, GGZ, gehandicaptenzorg). De titel heeft een maandelijks magazine, een website met dagelijks nieuws, bijbehorende social media en een online nieuwsbrief.

Verantwoordelijkheden:
- Dagelijks produceren, plaatsen en verspreiden van online nieuwsartikelen volgens scrum-werkwijze
- Productie-coördinatie magazine Zorg + Welzijn
- Beheren en ontwikkelen website m.b.t. SEO, customer journey en communityvorming
- Analyseren en beïnvloeden van online statistieken
- Aansturen van freelance journalisten, fotografen en bloggers
- Acquisitie van nieuwe samenwerkingspartners
- Monitoren en uitvoeren contractafspraken samenwerkingspartners
- Begeleiden van collega’s in verbeteren van online competenties

Freelance journalist
Januari 2006 – april 2016
Alexandra Sweers Journalistiek en Eindredactie

Als freelance journalist schreef ik voor de Haagse weekkrant Den Haag (2007 t/m 2011). Onderwerpen: economie en cultuur. Ik was eindredacteur bij Vakblad Uitvaart (2011 t/m 2014). Ook maakte ik online artikelen over gezondheid en beweging voor BBB Health Boutique.

Lees meer

Software kennis

  • Office 365
  • MS Word
  • Adobe Indesign
  • Twitter
  • Linkedin

Software kennis


  • Office 365
  • MS Word
  • Adobe Indesign
  • Twitter
  • Linkedin
  • Instagram
  • Facebook
  • Adobe Photoshop
  • Wordpress
  • Html
Lees meer

Opleiding

Journalistiek
Hogeschool Utrecht
Faculteit Communicatie & Journalistiek
september 2004 – november 2007
Diploma behaald

Bachelor of Communication Management
The Hague School For European Studies
Haagse Hogeschool
september 2000 – augustus 2004
Diploma behaald

Opleiding

Journalistiek
Hogeschool Utrecht
Faculteit Communicatie & Journalistiek
september 2004 – november 2007
Diploma behaald

Bachelor of Communication Management
The Hague School For European Studies
Haagse Hogeschool
september 2000 – augustus 2004
Diploma behaald

Lees meer

Kerncompetenties

  • Mondelinge vaardigheid
  • Plannen en organiseren
  • Schriftelijke vaardigheid
  • Betrokkenheid
  • Creativiteit

Kerncompetenties


  • Mondelinge vaardigheid
  • Plannen en organiseren
  • Schriftelijke vaardigheid
  • Betrokkenheid
  • Creativiteit
  • Initiatief nemen
  • Snel schakelen
  • Klantgerichtheid
Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto

  • Talenkennis (spreken)

    Nederlands (Uitstekend), Engels (Goed), Duits (Matig)

  • Talenkennis (schrijven)

    Nederlands (Uitstekend), Engels (Goed), Duits (Matig)

Eigenschappen

Ik maak graag verhalen die mensen interesseren, informeren en raken. Dat doe ik in verschillende vormen; crossmediaal en in zowel tekst als beeld. Ik ben een harde werker, kan goed onder druk presteren en ga altijd voor de hoogste kwaliteit. Tegelijkertijd vind ik het belangrijk dat er ook ruimte is voor humor en creativiteit.

Eigenschappen

Ik maak graag verhalen die mensen interesseren, informeren en raken. Dat doe ik in verschillende vormen; crossmediaal en in zowel tekst als beeld. Ik ben een harde werker, kan goed onder druk presteren en ga altijd voor de hoogste kwaliteit. Tegelijkertijd vind ik het belangrijk dat er ook ruimte is voor humor en creativiteit.

Lees meer

Mijn actuele situatie

Ik ben op zoek naar

  • Situatie: Werkzoekend
  • Functie: Communicatieadviseur, Communicatiemedewerker, Content Manager, Journalist
  • Sector: Algemeen, Media & Journalistiek, Zakelijke Dienstverlening
  • Dienstverband: Vast
  • Salaris: 2.500 - 3.500
  • Aantal uren: 32-40 uur

Mijn werkgebieden

Klik om de werkgebieden van Alexandra Sweers te bekijken